Volkswagen: "Avtonomno parkiranje bo še zmanjšalo stres med vožnjo"

16. 4. 2018 | Jure Šujica
Deli

Sistem avtonomnega parkiranja bo zaživel po letu 2020, Porsche pa hkrati razvija tudi njegovo nadgradnjo, samodejni sistem polnjenja električnih vozil.

Avtonomna vožnja se bo, kot kaže, najprej zgodila v garažnih hišah. Vsaj tako pravijo pri Volkswagnu, kjer začenjajo testirati nove tehnologije, ki naj bi uporabnikom njihovih vozil že kmalu omogočale, da bodo ta samodejno parkirala v garažnih hišah, opremljenih z ustrezno infrastrukturo. Ravno parkiranje v garažnih hišah, še posebno v naglici, naj bi namreč med vozniki in voznicami po njihovem mnenju povzročalo veliko stresa, vsi pa tudi vemo, kako hitro danes na parkirišču pride do poškodb avtomobila.

Omenjeno tehnologijo je Volkswagen menda že temeljito preizkusil v laboratoriju, njen prihod na trg pa napoveduje po letu 2020. V kratkem naj bi se tako začela testiranja v praksi, za testni poligon, na katerem bodo tehnologijo preizkušala vozila znamk Volkswagen, Audi in Porsche, pa si je koncern izbral parkirno hišo na letališču v Hamburgu.

Do splošne rabe zagotovo vsaj še nekaj let

Preizkus tehnologije bo potekal v več korakih. Najprej bodo vozila sama iskala prosta parkirna mesta v za to prirejeni garažni hiši na predelu, ki bo za javnost zaprt. Garažna hiša bo opremljena s posebnimi oznakami, ki jih bodo avtomobili lahko zaznali in se po njih tudi orientirali. Šele nato se bo testiranje nadaljevalo tudi v drugih predelih parkirne hiše, ki bodo dostopni tako vozilom, opremljenim s sistemom za samodejno parkiranje, kot tudi običajnim avtomobilom, ki jih bodo upravljali ljudje.

Seveda pa avtomobili po splavitvi tehnologije ne bodo mogli kar takoj samodejno parkirati v vsaki parkirni hiši, ampak bodo potrebne prilagoditve teh. Tehnologija bo tako vzpostavljena, vprašanje pa je, kdaj bo tudi dejansko uporabna v praksi v posameznih državah. To bo seveda v veliki meri odvisno tudi od zanimanja lokalnih oblasti za tovrstne rešitve in drugih avtomobilskih proizvajalcev ter njihovega razvoja podobnih tehnologij, ki bi morale delovati na enakem principu kot Volkswagnova.

Poleg razvoja omenjene rešitve pa se Porsche hkrati ukvarja še z njeno nadgradnjo, sistemom samodejnega polnjenja električnih vozil z imenom 'Park & Charge'. Ta bo tako električnim kot tudi zgolj hibridnim vozilom omogočala, da se bodo takoj, ko bodo samodejno parkirala na prostem parkirnem prostoru, samodejno začela polniti prek tehnologije WLAN. Ko bo avtomobil napolnjen z elektriko, se bo nato samodejno prestavil na prosto parkirno mesto.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja