Volkswagen bo še pospešil prehod v novo obdobje, tudi na račun zmanjševanja delovnih mest

13. 3. 2019 | Jure Šujica
Deli
Volkswagen bo še pospešil prehod v novo obdobje, tudi na račun zmanjševanja delovnih mest (foto: Volkswagen)
Volkswagen

V ta namen bodo izdatno povečali proračun, namenjen naložbam v prihodnjih štirih letih, hkrati pa bodo zmanjšali izdatke in s tem optimizirali proizvodnjo.

Volkswagen je včeraj v Wolfsburgu gostil prvo v vrsti tiskovnih konferenc ta teden, v kateri so razkrili lanske statistične podatke o prodaji, hkrati pa napovedali zanimive načrte za prihodnost. Ta bo, kot že vrabci na strehi čivkajo, električna, a bo takšna morda postala še nekoliko prej, kot smo pričakovali, kar za znamko prinaša dodatne izzive.

Volkswagen bo tako že v prihodnjih štirih letih skrbel za razvoj e-mobilnosti in zmanjšanje izpustov CO2. Ti so pri novih avtomobilih lani znova, že drugo leto zapored, nekoliko zrasli, za kar gre krivdo pripisati večjemu zanimanju za bencinske motorje in upadu zanimanja za dizle. V tem obdobju naj bi tako za razvoj podjetja namesto predvidenih 11 milijard namenili kar 19 milijard evrov.

Bistvo v povečanju učinkovitosti

Da bi zagotovili omenjena sredstva in hkrati finančno vzdržnost, bo sprejetih kar nekaj ukrepov. Za 15 odstotkov naj bi tako zmanjšali stroške administracije v podjetju, do leta 2023 pa naj bi se zmanjšalo število zaposlenih v proizvodnji. Število ukinjenih delovnih mest bo zmanjšano za 5.000–7.000, pri čemer pa naj delavcev ne bi odpuščali, temveč naj bi njihova delovna mesta ukinjali šele po njihovi upokojitvi, njihovo vlogo pa bodo v še večji meri prevzeli stroji oziroma avtomatizacija proizvodnje.

Eksperiment dvojčkov: eden treniral 20 minut več kot drugi, rezultati zanimivi

Od omenjenega vložka v razvoj pa imajo pri Volkswagnu visoka pričakovanja. Po letu 2023 naj bi tako letni zaslužek znašal vsaj 5,9 milijarde evrov – za primerjavo, v letu 2018 je zaslužek ob sicer štiriodstotni rasti prodaje in sedemodstotni rasti prihodkov znašal 'le' 3,2 milijarde. Krivdo za to je treba posledično pripisati deležu čistega zaslužka znamke, ki je s 4,2 odstotka padel na 3,8 odstotka, podjetje pa si želi, da bi se na pet odstotkov dvignil še letos, kar pa nikakor ni končni cilj.

»Ukrepi, predvideni v programu za povečanje zaslužka, bodo naši znamki omogočili, da bo do leta 2022 delež čistega zaslužka od prihodkov znašal šest odstotkov. Ta ukrep je nujen za financiranje prihajajočih vlaganj, s katerimi bomo podprli naš prehod in tako uresničili strateški načrt v električni dobi,« je dejal dr. Arno Antlitz, član Volkswagnove uprave in vodja finančnega sektorja znamke.

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?