Predstavljamo: Volkswagen Golf GTI Clubsport - GTI na steroidih

Golf Clubsport je nekakšna ikona znotraj kultne oznake. Je torej nekakšen GTI na steroidih, Golf za tiste, ki jim je GTI premalo. In R čisto preveč. In še najbliže Volkswagnovim (na žalost opuščenim) dirkaškim ambicijam ...

Zdaj, ko je jasno, kaj in kako je z GTI modelom, ki ga v Wolfsburgu zgledno negujejo in razvijajo, so si lahko privoščili še nekaj časa in denarja vložiti v verzijo Clubsport, ki v Volkswagnovi hierarhiiji pravzaprav spada v okrilje GTI oznake. Na zgornjo mejo. Kot nekakšen 'nadGTI' torej ... Nikjer na avtu namreč ne boste našli te oznake - le tri črke: GTI, ki se je zdaj preselil na boke, pod bočno ogledalo. 

Volkswagen

Oblikovalski posegi vidni na prednjem delu

No, dejstvo je, da je prenova cele družine seveda prinesla tudi osvežitev tega najbolj zabavljaškega modela, toda če ste zdaj pričakovali omembe vredne izboljšave na področju zmogjivosti, potem naj vas razočaram - mehanika je ostala pravzaprav in povečini nespremenjena. Pa tudi sicer je oblikovno Clubsport dobil 'le' nov odbijač, masko hladilnika in vse kar gre s tem. Široko in nizko satovje je v lakasti črnini, žaromete povezuje osvetljena inija, logotip VW je - kot je to zdaj modno - osvetljen (in zato se je radarski senzor premaknil v masko pod njim).

Poleg nove tehnologije žarometov (po želji tudi matrična LED), ki omogoča do 20 odstotkov boljšo osvetlitev, je to na sprednjem delu vse. Nov je torej napis GTI, nova so platišča, po želji tudi kovana 19 palčna, ki so več kot dva kilograma lažja (in na katere je moč namestiti tudi polslick pnevmatike). In nova je 3D grafika zadnjih luči, ki imajo zdaj možnost treh pozdravnih animacij. Večji usmernik zraka je serijski, odprt ob strehi za boljši pretok zraka ob karoseriji, ob vsakem robu difuzorja je po ena izpušna cev sistema, v paketu Race pa le-tega zamenja Akrapovičev sistem (podatkov še ni, v prejšni generaciji je dodal skoraj pet 'konjev'...).

Matjaž Korošak

Nov infozabavni sistem, prenovljen volan, ...

Ampak to pa je z oblikovalskega stališča tudi vse - morda samo še kakšna nalepka, predvsem tiste na pragovih. Tudi notranjost je ostala bolj ali manj nedotaknjena - no, bolje rečeno nespremenjena. Razen nove generacije infozabavnega sistema, ki zdaj bazira na MIB4 platformi in se naslanja na hitrejšo procestorsko moč in bolj logično, smiselno postavitev in zasnovo, prilagodljivo menijsko vrstico, vključno z osvetljenimi drsniki. Pa glasovnim pomočnikom z zdaj vgrajnim ChatGPT klepetalnikom. In povratkom fizičnih stikal (namesto nepsorečenih senzorskih) na večfunkcijskem (športnem, odebeljenem) in prenovljenem volanskem obroču. 

Štirivaljnik ostaja - 221 kilovatov bi moralo zadostovati 

Volkswagen

Volkswagnovin inženirji so torej ostali pri zasnovi osme generacije Clusporta, saj so mnenja, da je 221 kW (300 KM), kolikor zmore EA288 (2.0 TSI) kar dovolj za prednji pogon. Hkrati pa mora ostati nekaj prostora do naslednje stopnje - Golfa R, ki bo po pričakovanjih zmogel 245 kW (333 KM), saj to zmore neka verzija že zdaj. Seveda pa ostaja odprto vprašnje bolj 'hardcore' verzij, ki so vselej vznemirjale ljubitelje oznake GTI in jih je predstavljal predvsem Clubsport - v obliki omejenih verzij S prejšnje generacije (rekord na Nurburgrinu) in TCR. Nekaj mora ostati za labodji spev, se mi zdi ... 

Zapora diferenciala uspešneje sodeluje z XDS+ sistemom

Volkswagen

Tudi zasnova podvozja ostaja  - posamične obese na vseh kolesih z elementi vpetja specifičnimi za ta model, vkjučno z vzmetmi, pa elektrohidravlična in računalniško krmiljena delna zapora diferenciala (VAQ), DCC sistem videnih blažilcev, ... in progresivno krmiljenje. Kjer so v izboljšanje pozitivnih informacij vožili še največ dela ter tako izboljšali linearnost in natančnost mehanizma.

Tudi nadzor nad vsemi elementi povezanimi preko računalnika za nadzor vozne dinamike (VDC) je menda boljši in predvsem hitrejši, računaniška simulacija prečne zapore XDS pa bolj integrirano sedeluje z mehansko zaporo, tako da se veščploščna sklopka vklaplja kasneje in kasneje vzpostalja zaporni moment, če to ni potrebno. Z vsem navedenim tudi odločen pospešek 5,6 sekunde postaja precej logičen.

Vozni programi, Race paket, ...

To seveda ni več novost v Golfu 8.5 - toda velja omeniti, da tudi Clubsport ne premore več ročnega menjalnika (le še sedemstopenjski DSG), da med voznimi profili še vedno ostaja tudi posebni, t.i. Nurburgring (za neravno površino polno ondulacij in depresij slavnega dirkališča), da so digitalni merilniki posodobljeni (s tremi pogledi), da je paket Race še vedno na voljo, vključno z dvigom najvišje hitrosti na 267 km/h. In da so okrasni vložki v kabini in na armaturni plošči (lahko) iz čisto pravih ogljikovh vlaken ali popularneje - karbona. 

Preberite še:

    

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?