Da bo tudi ID.3 dobil svojo najbolj zmogljivo verzijo, že dolgo ni bila nobena skrivnost več. Kratica GTX je pri znamki že nekaj časa namenjena za zmogljivost, če ne že športnost. Edina razlika - športni malček se bo zadovoljil z enim motorjem!
Ja res je - to je pravzaprav edina resna, bolje rečeno - nepričakovana novost. Ne da na platformo MEB ne bi mogli 'obesiti' še prednjega pogona (saj so to storili že za ID.4 in 5 GTX), toda v tako kompaktnih merah bi to zahtevalo preprosto preveč časa (in denarja). In od tu morda povezava z Golfom GTI - tudi ta je obdržal pogon na eno os (čeprav na prvo). Zato pa je najmanjši električni model dobil novo in precej močnejšo zadnjo pogonsko enoto (vključno z enostopenjskim menjalnikom) AP550. Številka, ki seveda označuje izjemen navor ...
AP550 - nov motor, izjemne zmogljivosti
In če se zadržim za hip še pri pogonski enoti - gre za povsem nov motor (zdaj recimo tudi v večjem ID.7), ki ga je moč dobiti v dveh verzijah. Osnovni GTX zmore 210 kW (285 KM), verzija GTX Performance pa že 240 kW (326 KM), obe pa največji navor 545 Nm. To je seveda več kot resna obremenitev za zadnji kolesni par in podvozje, saj zmore močnejši suniti do stotice že v 5,6 sekunde (šibkejši 6 s), poleg tega pa je končna hitrost omejena na visokih 200 km/h! In s tem je tudi najhitrejši električno gnani Volkswagen!
Baterija z 79 kWh
Ključno za močnejši motor je seveda večja zaloga energije. Pri Volkswagnu so zato namenili verziji GTX novo baterijo z zmogljivostjo 79 kWh (bruto 84 kWh) in se pri tem spet srečali z omejitvijo pri merah. Tako zdaj inženirji ocenjujejo, da znašal doseg športne verzije okoli 600 km. Moč polnjenja pa zdaj znaša še 175 kW.
Preberite tudi: Test: Volkswagen ID.3 Pro Performance - Diferencialni izpit
Pri Volkswagnu so poudarili še, da z uvedbo GTX-a prihaja tudi nov, večji osrednji zaslon z 12,9-palčnim premerom (in jasnejšo strukturo menijev) in ročko menjalnika, ki je zdaj umeščena podobno kot pri večjem ID.7. Notranjost je seveda nekoliko bolje opremljena, zraven pa so še športni sedeži
Prenovljeno podvozje za športnika
Osnovna verzija podvozja z visokozmogljivo petvodilno zadnjo premo je ostala enaka, seveda pa so vzmeti čvrstejše, ravno tako stabilizatorja, višina je ostala enaka. Poleg progresivnega krmiljenja ima lahko nova verzija prvič v tej kombinaciji tudi računalniško vodeno blaženje DCC, ki je vezano na poseben računalnik za nadzor vozne dinamike. Seveda so zraven tudi vozni programi in nadzor zdrsa, nima pa ta športna verzija zapore diferenciala - vsaj mehanske ne. Ampak kaj več v vožnji in podvozju tega modela bo seveda mogoče povedati šele, ko bo sledila vozna predstavitev. Kajti napovedi o prihodu na trg so še precej v meglo zavite.
Preberite še
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji