Porast prodaje elektrificiranih modelov je obrodil sadove.
Nemški Volkswagen je v zadnjem, v zadnjih dveh letih napravil verjetno enega najbolj obsežnih in najhitrejših prehodov na tehnologijo električnih pogonskih sklopov. Tega seveda niso storili v celoti. Nemški koncern nenazadnje tudi ni med tistimi, ki bi do leta 2030 povsem ukinili proizvodnjo in prodajo avtomobilov, ki jih poganjajo motorji z notranjim zgorevanjem. Ne le to, več znamk znotraj koncerna namreč razvija rešitve, kako tovrstne pogonske sklope čim dlje obdržati 'pri življenju' s pomočjo čistejših goriv.
Preberite še: Poglej si najbolj prodajan električni Audi - Avto magazin TV
Kljub temu pa vodstvo znamke iz Wolfsburga po poročanju Automotive News Europe sporoča, da jim je po prvih neuradnih podatkih uspelo za leto 2021 zadostiti zahtevam Evropske Unije po zmanjšanju izpustov plinov CO2. Flotni izpusti omenjenega plina vseh novih vozil znamk v lasti koncerna (brez upoštevanja Bentleyja in Lamborghinija, saj z njihovo butično proizvodnjo veljajo ohlapnejša pravila) so morali namreč za leto 2021 znašati do največ 120,8 gramov na prevožen kilometer, pri Volkswagnu pa so v floti vseh vozil znamk, ki sestavljajo koncern, uspeli izpuste znižati na 118,5 gramov.
Kot rečeno naj bi šlo za neuradne podatke, uradna informacija pa naj bi bila potrjena v prihodnjih tednih. Ob tem je potrebno omeniti, da so imele različne znamke znotraj koncerna zastavljene različne cilje. Tako je moral Volkswagen doseči vrednost 119 gramov na prevožen kilometer – izpusti njihove flote vozil so znašali 113 gramov, Audi pa recimo 129 gramov (dosegli so vrednot 123 gramov).
Porast novih električnih modelov
Zasluga za občutno zmanjšanje flotnih izpustov njihovih vozil gredo kar 64-odstotnemu porastu prodaje električnih in priključno-hibridnih vozil v enem letu. Če so znotraj koncerna leta 2020 prodali 'le' 288.000 takšnih vozil, so jih lani že 472.000, dve tretjini pa je bilo povsem električnih. Ponudba slednjih se je sicer v lanskem letu močno povečala in sicer na račun novih modelov, kot so Volkswagen ID.4, Škoda Enyaq iV, Porsche Taycan in Audi Q4 E-tron.Delež novih elektrificiranih vozil se je tako iz 10 dvignil na 17 odstotkov.
Minulo leto je bilo sicer za doseganje ciljev Evropske Unije še posebej težavno. Dokončno je bil namreč ukinjen standard NEDC za merjenje učinkovitosti pogonov novih vozil, ki se je že pred časom izkazal za neučinkovitega, avtomobilski proizvajalci pa so našli številne luknje, ki so jim omogočile prikaz precej boljših rezultatov, kot pa so jih bili avtomobili resnično sposobni doseči. Znotraj zahtev EU naj bi bili sicer po poročanju Reutersa tudi pri Daimlerju in BMW-ju, kjer pa še niso predstavili konkretnih podatkov.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj