Volkswagen najavil vpoklic Touarega zaradi prekomernih izpušnih plinov

Tarča vpoklica so avtomobili, opremljeni s trilitrskimi motorji TDI.

Volkswagen najavil vpoklic Touarega zaradi prekomernih izpušnih plinov (foto: Volkswagen) Volkswagen
13. 12. 2017

Zgodovina se (očitno) ponavlja. Dve leti nazaj je pri nemškem avtomobilskem gigantu izbruhnil škandal v zvezi z goljufanjem pri testiranju izpušnih plinov pri njihovih avtomobilih, opremljenih z dizelskimi motorji. Kakšne so bile posledice za podjetje in avtomobilsko industrijo ni potrebno razlagati. Sedaj pa si je Volkswagen privoščil še en tovrsten spodrsljaj, tokrat bodo vpoklicali 57.600 Tuaregov.

Razlog vpoklica je (ponovno) odkrito neskladje med količino škodljivih izpušnih plinov, ki so jih avtomobili proizvedli med NEDC testiranji v laboratoriju in vožnjo v realnih pogojih. Omenjeno težavo je po poročanju portala Autocar prva odkrila nemška organizacija za transport KBA. Težava se pojavlja pri vozilih, opremljenih s sistemom za selektivno katalitično redukcijo, ki za svoje delovanje uporablja sečnino oz. AdBlue, katerega pa naj bi avtomobil v testnih pogojih v sistem dovajal v precej večjih količinah, kot pa v realnih pogojih.

Touaregov drugi večji vpoklic

Zanimivo je, da je to že drugi masovni vpoklic omenjenega avtomobila v dobrem letu in pol. Marca lansko leto je Volkswagen vpoklical kar 391.000 Tuaregov, izdelanih med letoma 2011 in 2016. Takratni vpoklic sicer ni imel nikakršne povezave z izpušnimi plin, odkrita je bila namreč težava na stopalkah za plin in zavoro, celoten poseg pa je bil opravljen na stroške proizvajalca.

Težave v zvezi z afero 'Dieselgate' pa se medtem še niso končale. Lastniki vozil, opremljenih z dvolitrskimi motorji TDI, namreč poročajo o precej višji porabi vozila kot pred posegom, več naj bi bilo izpustov škodljivih snovi, povečalo pa naj bi se celo število okvar vozil, deležnih nadgradnje. Volkswagen, ki je medtem popravil že 820.000 spornih vozil, trdi, da je delež vozil, kjer se po nadgradnji pojavljajo težave, nižji od enega odstotka.

Jure Šujica
Foto: Volkswagen