Prenova - več vrednosti, za enak denar, pravijo pri VW

19. 10. 2023 | Matjaž Korošak
Deli

Ne glede na občutno povečanje moči in navora, osvežitev infozabavnega sistema in novih funkcij, so se pri Volkswagnu odločili, da cen za prenovljena ID.4 in ID.5 ne bodo spreminjali. Tako odgovarjajo na zmanjšano zanimanje in prodajo njihovih e-vozil. Več vrednosti torej - za enak denar.

Volkswagnova modela ID.4 in kupejevski brat ID.5 še vedno veljata na neki način za pionirja v svojem razredu kompaktnih modelov  SUV z baterijsko električnim pogonom. Pri VW so očitno prisluhnili kritikam (vsaj večini) in reagirali dobri dve leti po uvajanju ID.4 na trg. Oba modela sta namreč dobila nove motorje, več moči in navora, precej pa je novega tudi v notranjosti, predvsem pa pri infozabavnih sistemih, ki so bolj prijazni do uporabnika in imajo tudi večji zaslon.

Nov, zmogljivejši pogon

Najbolj opazna je prenova pogona. V modelih ID.4 Pro in ID.5 Pro s pogonom zadaj imajo sedaj vgrajen elektromotor z močjo 210 kW (286 KM), ki razvije 60 kW več moči kot primerljivi motor v predhodnih modelih. Večji je tudi navor - s 310 so ga dvignili na 545 Nm oziroma za okoli 75 odstotkov! Štirikolesno gnani ID.4 Pro 4MOTION z novim zadnjim elektromotorjem in dodatnim elektromotorjem na sprednji premi prav tako razvije sistemsko moč 210 kW (286 KM), kar ustreza povečanju za 15 kW (21 KM).  

Najbolj športni verziji ID.4 GTX in ID.5 GTX pa bosta v prihodnje ponujali sistemsko moč 250 kW (340 KM), kar predstavlja dodatnih 30 kW (41 KM). In tako je tudi pospešek omembe vreden - vrednosti pospeška od 0 do 100 km/h: le 5,4 sekunde. Tako kot pri modelih GTX je tudi pri modelih Pro najvišja hitrost zrasla na 180 km/h (prej 160 km/h). Nespremenjen pa je ostal pogonski sistem osnovnega modela ID.4: ID.4 Pure s svojim elektromotorjem z močjo 125 kW (170 KM) doseže 160 km/h.

Več navora in moči - in daljši doseg

Ne glede na večjo moč in navor je boljši izkoristek, zato je narasel tudi doseg - novi ID.4 Pro zmore 17 kilometrov več kot predhodnik (550 km). Pri novem ID.5 Pro ta vrednost znaša 556 kilometrov – dodatnih 11 kilometrov. Modela ID.4 in ID.5 s pogonom zadaj se polnita z znano polnilno močjo 135 kW. Modeli s štirikolesnim pogonom pa sedaj omogočajo tudi polnjenje z enosmernim tokom s polnilno močjo 175 kW (prej 135). Za 5 kW je večja tudi polnilna moč osnovne verzije (115 namesto 110 kW).

Večji osrednji zaslon in nova programska oprema

Volkswagen je posodobil tudi okolje armaturne plošče v modelih ID.4 in ID.5, pri čemer se je osredotočil na intuitivno upravljanje. Obe modelski seriji imata novo programsko opremo naslednje generacije in nov serijski infozabavni sistem z diagonalo zaslona, ki je sedaj povečana na 32,8 centimetra (12,9 palca). Infozabavni sistem prepriča s popolnoma novo strukturo menijev.

Izboljšana sta bila tudi digitalni kombinirani instrument (serijski digitalni instrumenti) in opcijski projicirni sistem s tehnologijo obogatene resničnosti. Praktična novost je tudi osvetlitev drsnika na dotik za upravnavanje klimatske naprave in glasnosti. Nov je tudi večfunkcijski volan z novo logiko upravljanja.

Poleg tega je Volkswagen ročico za izbiro voznega programa odstranil z ohišja digitalnega kombiniranega instrumenta in jo – tako kot v modelu ID.7 – zasnoval kot ločeno obvolansko ročico. Upravljanje modelov ID.4 in ID.5 je sedaj še bolj izpopolnjeno z novo glasovno asistenco IDA, ki se še natančnejše odziva na naravne govorne ukaze in nudi nove funkcije.

Preberite še: Zdaj vemo, kdaj prihaja novi BMW serije 5 v karavanski izvedenki

BONUS VIDEO: To so skrite slabosti (in prednosti) električnih avtomobilov!

 

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol