Medtem ko niso zbrali poguma za enoprostorske izvedbe modelov Polo in Up, so si tržno pogačo razdelili tekmeci.
O trenutni krizi največjega evropskega avtomobilskega koncerna in znamke Volkswagen bo najbrž še veliko napisanega in člani uprave se bodo morali soočiti z vsemi neprijetnostmi in se naposlušati kritik na račun svojih odločitev. A že v preteklosti so strategi iz Wolfsburga sprejeli nekaj ne najbolj posrečenih odločitev in zatrli razvoj modelov, ki so verjetno imeli možnosti za tržni uspeh.
Ena takšnih je iz časov, ko so bili zelo priljubljeni enoprostorski avtomobili, ki so se iz večjih razširili tudi v manjše velikostne razrede. Leta 2009, ko so pri Volkswagnu predstavljali novo generacijo Pola, so napovedali, da je v pripravi tudi enoprostorska izvedba, ki bi lahko nastala na nikoli videnem konceptnem avtomobilu Tizian.
Povišani Polo naj bi bil izzivalec nekaterim že uveljavljenim tekmecem kot sta bila Opel Meriva in Citroen C3 Picasso, pa tudi prihajajočemu Fordu B-Maxu in Kii Vengi, oziroma sorodniku Hyundaiju ix20. Toda takratno vodstvo Volkswagnovo vodstvo za avtomobil, ki bi bil verjetno zanimiv predvsem za tiste, ki so rabili več prostora kot so ga ponujali malčki, ni prižgalo zelene luči za serijsko proizvodnjo.
Hkrati so se pri nekaterih Volkswagnovih strategih pojavili dvomi in bojazen, da bi enoprostorski Polo predstavljal notranjo konkurenco Volkswagnu Caddyju in Škodi Roomster. Po prvotnih načrtih naj bi povišani Polo prišel na ceste leta 2013, a po dolgem oklevanju so misel na proizvodnjo opustili, smetano pa so pobrali drugi.
Podobno so ravnali že leta 2007, ko so na avtomobilskem salonu v Tokiu predstavili študijski model Space Up, ki je bil nadgradnja tik pred tem predstavljnega malčka Up! S samo 3,68 metra dolžine in 1,63 metra širine je Space up ponujal prostor kot precej večje vozilo. Bencinski, dizelski in električni pogonski sklopi bi bili nameščeni v zadnjem delu, sicer pa je bil enoprostorsko zasnovan avtomobil 23 centimetrov daljši.
Temu primerno je večja tudi njegova medosna razdalja (2,56 metra), z višino 1,54 metra se je dvignil za štiri centimetre, v notranjosti pa je skrival od 220 do 1.005 litrov prostornine za prtljago, štiri položaje večnamenskih sedežev, ki so oblikovani večnamensko, in za tiste čase izjemno inovativen koncept kokpita.
A tudi tokrat je vizija ostala v predalih oblikovalcev, saj Volkswagnovo vodstvo ni odobrilo takšne izvedbe, ampak zgolj običajni mestni avtomobilček s tremi ali petimi vrati.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?