Volvo se vrača z enoprostorcem! No, mogoče kar s kombijem

14. 11. 2023 | Miha Rušnik
Deli

Opisujejo ga z dnevno sobo in zraven spada tudi televizija - ne televizija, hišni kino! 

Prejšnji teden je potekala slovenska premiera EX30, majhnega električnega avtomobila, s katerim Volvo nagovarja novo ciljno javnost - mlajše kupce. Tudi EM90 razširja ciljne javnosti švedske znamke, a v drugo smer - ciljajo na azijske trge, predvsem kitajskega, ki ima velik potencial. Kaj torej ponuja, najnovejši model v njihovi ponudbi?

EX30 - ni tako velik, a Švedi vseeno nanj stavijo ogromno!

EM90 kot MPV (multi-purpose vehicle) - večnamensko vozilo, a ne bomo se preveč ušteli, če ga uvrstimo med kombije. Zunanje mere namreč niso nič kaj skromne - dobrih 5,2 metra v dolžino in dobra 2 v širino, medtem ko je visok skoraj 1,86 metra. Skromna pa ni niti notranjost, kar je tudi v skladu z željami kitajskega trga - tam so med premožnejšimi vedno bolj  priljubljeni prestižni kombiji.

Za eno največjih avtomobilskih tatvin stoji posebna azijska država

V kabini je prostora za šest oseb in čeprav se udobje začne že pri vozniku, je glavni poudarek na potnikih v drugi (najudobnejša) in tretji vrsti. Sedeži spominjajo na tiste v letalih - če letite v prvem razredu, ne pa z nizkocenovnikom. Ne manjkajo niti zložljive mizice, gretje ter hlajenje sedežev in masaža. S sedeži, zavesicami na oknih in drugimi rečmi se upravlja preko na dotik občutljivega zaslona na vratih.

Zeekr 009, na katerem je osnovan EM90, je na voljo tudi v še razkošnejši štirisedežni različici - se ta obeta tudi pri Volvu?

Za nujne videokonference ali ogled najljubše serije med potjo je tukaj 15,6-palčni zaslon, ki se "spusti" s strehe - ta je steklena. Da bo zvok "štimal", je poskrbel Bowers & Wilkins - z 21 zvočniki v kabini.

Na kakšen način bo Volvo "kopiral" Teslo?

Čeprav je osnovan na Zeekrju 009, se njuna pogonska sklopa razlikujeta. "Šveda" poganja le en elektromotor na zadnji osi, ki zmore 268 KM (200 kW). Obljubljeni doseg znaša skoraj 740 kilometrov, za takšno številko pa je električna energija shranjena v baterijskem sklopu s 116 kWh.

Ali ga bodo ponudili tudi pri nas, pri Volvu še niso razkrili, vemo pa, da se bo njegova cena na Kitajskem začela pri slabih 105.000 evrih. 

Preberite še: Za eno največjih avtomobilskih tatvin stoji posebna azijska država

BONUS VIDEO: Spoznajte slovensko podjetje, ki razvija dirkaške simulatorje!

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj