Kljub temu pa so se podobnih pobud največji evropski proizvajalci vzdržali.
Volvo in več deset drugih industrijskih proizvajalcev pozivajo Evropsko unijo, naj ohrani načrt za ustavitev prodaje novih avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem do leta 2035. Medtem pa največji evropski avtomobilski proizvajalci, vključno s Volkswagnom in Stellantisom, ostajajo tiho.
Preberite še:
Skupno je 50 podjetij podprlo to politiko in izjavo med drugim delilo tudi z Bloomberg News. Po njihovem mnenju avtomobilski sektor potrebuje stabilnost za nadaljnje naložbe in podporo pri doseganju evropskih ciljev, brez morebitnih sprememb ali odstopanj od načrta.
"Elektrifikacija je največji korak, ki ga lahko naša industrija naredi za zmanjšanje ogljičnega odtisa," je dejal Jim Rowan, izvršni direktor Volva. "Cilj leta 2035 je ključnega pomena za uskladitev vseh deležnikov in ohranjanje konkurenčnosti Evrope."
Med podjetji, ki so pozvala Bruselj, naj vztraja pri načrtu, so tudi Rivian, Uber, švedska IKEA in energetsko podjetje Iberdrola.
Cilji EU glede emisij vozil so v zadnjih mesecih deležni kritik, saj se avtomobilska industrija sooča z upadom prodaje, zlasti električnih vozil. Skupina Volkswagen prvič razmišlja o zaprtju tovarn, medtem ko združenje ACEA opozarja na večmilijardne kazni, če ne bodo dosegli ciljev zmanjšanja emisij do leta 2025.
Tudi Volvo je pred kratkim opustil cilj, da bi do konca tega desetletja prodajal samo električna vozila, zaradi zmanjšanega povpraševanja po električnih avtomobilih.
Prometni sektor je edini v Evropi, kjer so emisije v zadnjih 30 letih naraščale. Če želi EU doseči cilje zmanjšanja emisij za 55 odstotkov do konca tega desetletja in popolno ogljično nevtralnost do sredine stoletja, bo potrebno ta trend hitro obrniti.
Evropa proti Kitajski
Podporniki prepovedi motorjev na notranje zgorevanje trdijo, da EU zaostaja za Kitajsko pri proizvodnji električnih vozil, zlasti v segmentu množičnega trga, in mora nujno nadoknaditi zamujeno. Mnogi menijo, da so evropski avtomobilski proizvajalci predolgo odlašali s prehodom na nove tehnologije in se zanašali na prodajo tradicionalnih avtomobilov.
Največji evropski proizvajalci avtomobilov, kot so VW, BMW in Stellantis, niso podpisali izjave za EU, pri čemer je Stellantis konec septembra znižal napoved svojega dobička.
Medtem Italija povečuje pritisk na EU, da preuči cilje glede emisij. Premierka Giorgia Meloni je dejala, da je politika simptom "samouničujočega pristopa" pri oblikovanju pravil EU. Italija želi, da Bruselj pregleda načrte že v začetku prihodnjega leta in omogoči izjemo za biogoriva.