Volvo S60 zaključuje evolucijo in hkrati odpira novo poglavje

20. 6. 2018 | Jure Šujica
Deli

S60 bo na voljo zgolj z bencinskimi in hibridnimi pogonskimi sklopi, s čimer Volvo nadaljuje strategijo elektrifikacije vozil.

Evolucijo? Če izvzamemo model V40, ki bo svojega naslednika dobil šele čez kakšno leto, je Volvo z današnjim dnem končal posodabljanje svoje flote. V Charlestonu v ameriški zvezni državi Južna Karolina je namreč na ceste zapeljala nova generacija limuzine srednjega razreda, Volvo S60. Da je Volvo za predstavitev izbral omenjeno tovarno, ni nikakršno naključje. Gre namreč za popolnoma nov, danes predstavljen objekt, s čimer bo tako S60 postal prvi avtomobil, ki ga bo znamka izdelovala v ZDA.

Gola osnova avtomobila je znana. Volvo je namreč za izdelavo novinca uporabil prilagodljivo platformo SPA, ki jo poznamo že iz modelov V60, XC60, S90 in V90. Pri Volvu pravijo, da je to eden izmed koščkov v mozaiku, ki bo hkrati zagotavljal varnost in vozno dinamiko. »Novi Volvo S60 je eden izmed najbolj navdušujočih avtomobilov, ki smo jih kdaj izdelali. Je avtomobil, narejen za voznike, ki nam hkrati pomaga utrjevati položaj na kitajskem in ameriškem avtomobilskem trgu,« je dejal Hakan Samuelsson ob predstavitvi novinca.

Zmes karavana in zastavonoše

Z oblikovnega vidika S60 večjih novosti ne prinaša. Do konca voznikovih vrat tako ostaja enak kot karavanska izvedba, streha pa se nato prek zadnje vrste sedežev hitro spusti proti prtljažniku vozila. Za nekaj več dinamike je Volvo poskrbel s poudarjenimi zadnjimi blatniki, luči na zadku vozila z grafiko v obliki bumeranga pa se zgledujejo po večjem bratu, modelu S90.

Ponekod po državi že sneži: spremljajte, kako se premikajo padavine

Kot pričakovano, je S60 – tako kot tudi njegov karavanski 'brat' V60 – bogato založen z varnostnimi dodatki. Pri Volvu na prvo mesto med njimi postavljajo sistem City Safety, ki v povezavi s sistemom za samodejno zaviranje znotraj mest preprečuje morebitne trke, pri čemer, tako Volvo, kot prvi na svetu lahko prepozna kolesarje, pešce in tudi večje živali. Nadgrajen je bil tudi (doplačljiv) sistem za delno avtonomno vožnjo Pilot Assist, ki pomaga pri zaviranju, pospeševanju in krmiljenju vse do hitrosti 130 kilometrov na uro, prav tako pa bo avtomobil opremljen z drugimi sistemi, ki bodo na primer pomagali pri izogibanju nesrečam, zaustavljanju v sili …

Tako kot pri V60 tudi v ponudbi modela S60 ne bo več dizelskih motorjev. Namesto tega bodo na voljo štirje prisilno polnjeni bencinski motorji, dva z oznako T6 in T8 pa bosta povezana še z elektromotorjema, ki bosta poganjala zadnji kolesni par. Hibridna pogonska sklopa bosta proizvedla 340 in 400 'konjev' oziroma 250 in 294 kilovatov. Močnejšega bo sicer s pomočjo rešitev podjetja Polestar mogoče nadgraditi za dodatnih 11 kilovatov. Osnovo v ponudbi bo medtem predstavljal bencinski motor T5.

Kdaj bo Volvo začel prodajo novinca, še ni znano, pričakovati pa je, da bo na voljo že poleti. Volvo ob tem poudarja, da bo avtomobil, tako kot model XC40, mogoče najeti prek storitve Care By Volvo.

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"