Največja limuzina s štirimi krogi po petih letih ohranja prepoznaven videz, vrhunsko udobje in odlične vozne lastnosti, v prihodnost pa sveti z novimi žarometi in vozi z več kot štiridesetimi asistenčnimi sistemi.
Skoraj pet let po predstavitvi aktualne generacije so se pri Audiju odločili, da je napočil čas za osvežitev admiralske ladje, največjega modela s štirimi krogi A8. Limuzini so namenili nekaj manjših kozmetičnih sprememb, namestili digitalne matrične žaromete in obogatili nabor asistenčnih sistemov
Novi žarometi poleg običajnih svetilnih diod in matričnega snopa vsebujejo 1,3 milijona mikro zrcalc, ki delijo svetlobo na drobne slikovne pike in s tem še natančneje ter z visoko ločljivostjo krmilijo svetlobno preprogo pred avtomobilom, s poudarjeno močnejšo osvetlitvijo voznega pasu.
Vse ostale zunanje spremembe so malenkostne, poleg izrazitejših žarometov je preoblikovana tudi maska hladilnika, malenkostno drugačna sta odbijača in zadnje luči z OLED tehnologijo znajo zaznavati bližino; če se A8 znajde v situaciji, ko je avtomobil za njim oddaljen manj kot dva metra, zasvetijo s polno močjo, da opozorijo na nevarnost trčenja.
Prenovljeni največji Audijev avtomobil zdaj skupaj premore več kot 40 elektronskih sistemov, nekateri spadajo v serijsko opremo, ostali pa so na doplačilnem spisku. Tako med drugim v prometnih zastojih omogočajo avtonomno vožnjo in popolnoma samodejno parkiranje. To omogoča armada radarskih in ultrazvočnih tipal, ki skupaj z optičnimi kamerami in laserskimi skenerji opazujejo okolico.
Digitalizacija je krepko posegla v notranji prostor, instrumentna plošča se dviga neposredno pred voznikom, na desni je velik informacijsko komunikacijski zaslon za navigacijo, poleg še en zaslon na dotik, ki ga je mogoče prilagoditi na več načinov. Novost predstavlja linija opreme S-Line, ki so jo s prenovo dodali v ponudbo in je tako kot pri drugih Audijevih modelih namenjena vzbujanju apetita po športnosti, med drugim vključuje ekskluzivne oblikovne elemente, kot so trikraki volan, aluminijaste stopalke in športnejši videz znotraj in zunaj.
Zadnjič z dizelskim, prvič s hibridnim pogonom
Najobsežnejše revizije je bila deležna paleta pogonskih strojev, vključuje tudi priključno hibridno izvedbo, sestavljeno iz 3,0-litrskega bencinskega motorja in električnega motorja, ki razvije 338 kilovatov (462 KM). Bencinski motor začne posredovati šele, ko je to potrebno, vožnje v urbanih okoljih je mogoče pretežno opraviti z elektriko. Seveda ostajata v motorni paleti tudi mogočni 3,0-litrski šestvaljni turbodizelski stroj z 210 kilovati (286 KM) in prostorninsko enak velik bencinski šestvaljnik z 250 kilovati (340 KM). Na vrhu vsega pa kraljuje brutalni 4,0-litrski bencinski osemvaljnik, ki je rezerviran samo za športno izvedbo S8 in limuzino poganja kar 420 kilovati (571 kM)
Medtem, ko eden od motorjev opravlja svoje delo, voznik in potniki lahko uživajo v prijetni atmosferi, kajti potniška kabina je izdatno izolirana in vanj le redko prodre zunanji hrup ali zvoki, ki jih ustvarja podvozje. Zato seveda ne preseneča, da se A8 uvršča med dostojanstvene limuzine za udobna potovanja na dolge proge. In komur se zdi, da v 5,19 metra dolgem avtomobilu nima dovolj prostora, si lahko omisli podaljšano 5,32 metra dolgo podaljšano izvedbo, kjer dodatni centimetri predstavljajo več udobja za potnike v zadnjem delu kabine. Kot že doslej, je A8 narejen tudi za vozniške užitke; vožnja z njim je izjemno lahkotna, zna pa pokazati tudi športnejši karakter, če in ko si to zaželi tisti, ki sedi za volanom.
Audijeva admiralska ladje je na slovenskem trgu že naprodaj, najcenejša je dizelska izvedba, ki stane 98.640 evrov.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere