Vozili smo: Suzuki Swift - Japonci vztrajajo v segmentu, kjer je akterjev vedno manj

Medtem ko se nekatera znana imena umikajo iz razreda majhnih avtomobilov, so pri Suzukiju krstili novega Swifta  

Razred majhnih avtomobilov (večinoma kombilimuzin dolžine blizu štirih metrov) se postopoma prazni, kajti tudi v to velikostno kategorijo vse bolj prodirajo križanci. To pomeni več priložnosti za tiste, ki ostajajo, vendar nič kaj bistveno lažji lov na kupce … In med tistimi, ki ostajajo, je tudi Suzuki Swift, ki je te dni v francoskem Bordeauxu dočakal evropsko predstavitev v osveženi obliki in s posodobljeno tehniko.

Nadgradnja že videnega

Suzuki

Uradno gre za Swifta četrte generacije, dejansko pa bolj za novo interpretacijo »novodobnega« modela izpred dvajsetih let. Stilisti, ki so poskrbeli za zunanji videz, so ob ohranitvi osnovnih oblikovnih potez zlasti na sprednjem delu nekatere elemente zasnovali bolj v retro slogu. Zato ima  Swift zdaj ovalno masko hladilnika, sodobnejše žaromete s svetilnimi diodami in spremenjene zadnje luči. In ne nazadnje  je tu še nekaj zanimivih novih karoserijskih barv, pri čemer si kupci lahko omislijo črno streho.

Suzuki

Korektno in precej racionalno

Najbolj opazna razlika v primerjavi s prejšnjim modelom je nova dvobarvna armaturna plošča, ki ima 9-palčni zaslon na dotik in tanek sklop stikal klimatske naprave, oboje je ustrežljivo obrnjeno proti vozniku. Svetlo siva stropna obloga in obroba armaturne plošče ustvarjata prijetno ambientalno vzdušje, ki ga rahlo kazi kakovost materialov.

Suzuki

Komunikacijski zaslon je večji kot njegov predhodnik, vendar se zdi, da je že rahlo za časom, deloma zaradi grafike, še bolj pa, ker osnovna vgrajena programska oprema za informacije in razvedrilo ne ponuja vsega kar bi lahko, a sta tu brezžični Apple CarPlay in Android Auto.

Suzuki

Prejšnji in novi Swift sta s 3,8 metra dolžine pravzaprav enake velikosti, prostor za potnike je nespremenjen in za tiste zadaj je prostora za glave dovolj, za noge pa odvisno od višine voznika in sopotnika. Tudi 265-litrski prtljažnik ni kakšen presežek, a v glavnem zadostuje za osnovne potrebe ….

Trivaljnik z blago elektrifikacijo

Edini motor je novi 1,2-litrski bencinski trivaljnik, ki  ponuja več navora pri nizkih vrtljajih in ima nižjo porabo goriva v primerjavi s prejšnjim prostorninsko enakim štirivaljnikom. Ima blago hibridno pomoč integriranega generatorja zaganjalnika, ki pomaga pri pospeševanju in učinkovitosti z 2,3 kilovata moči in 60 Nm navora. Bencinska zmogljivost 61 kilovatov (82 KM) pri 5.700 in 112 Nm navora pri 4.500 vrtljajih na papirju nista vrhunska, a v avtomobilu te velikosti, je ta pogonski stroj dovolj energičen.  

Suzuki

Suzukijevi inženirji naj bi se trudili tudi z zmanjšanjem hrupa in tresljajev, a trivaljnik ima pač svoje glasovne zakonitosti. Poleg petstopenjskega ročnega menjalnika bo mogoče izbrati tudi samodejnega kot posebnost pa ostaja tudi Suzukijev samodejni štirikolesni pogon, za katerega se je pri prejšnjem modelu odločila skoraj tretjina slovenskih kupcev.

In na slovenske ceste bo novi Swift pripeljal v maju. Kakšne bodo cene in koliko avtomobilov bo na voljo, še ni znano, vsekakor pa bo Suzukijev že skoraj legendarni model zanimiva popestritev tega avtomobilskega razreda.

Preberite še:

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel