Vozniki v Evropi še vedno bolj naklonjeni običajnim in ne samovozečim avtomobilom

22. 12. 2017 | Jure Šujica
Deli

Dve tretjini vprašanih posameznikov je izjavilo, da bi se, četudi bi bili avtonomni avtomobili že na voljo, še vedno raje odločilo za nakup avtomobia, ki bi ga upravljali sami.

Izdelava avtonomnega vozila, v katerem se bo 'voznik' ob zagonu motorja lahko sprostil in med vožnjo užival v drugih stvareh postaja vse pomembnejša naloga marsikaterega avtomobilskega proizvajalca. Med najbolj dejavnimi na tem področju je brez dvoma Volvo, ki namerava samovozeči avtomobil izdelati do leta 2021. Tovrstni avtomobili naj bi na eni strani pripomogli k večji varnosti v prometu, na drugi pa naj bi pripomogli k večji pretočnosti na cestah. Toda, ali si tega vozniki resnično želijo?

S tem vprašanjem se je pred kratkim soočil japonski avtomobilski proizvajalec Mazda, ki je v sodelovanju z agencijo za marketinške raziskave Ipsos med 11.008 evropskimi vozniki opravila raziskavo o tem, kakšen je njihov odnos do samovozečih avtomobilov. Zbrani rezultati so brez dvoma zanimivi, saj je kar dve tretjini (66 odstotkov) voznikov izjavilo, da bi se tudi v primeru, ko bi bila omenjena tehnologija že dovolj razvita za serijsko proizvodnjo, še vedno odločilo za nakup avtomobila, ki bi ga upravljali sami. Ta delež je z 71 odstotki največji v Veliki Britaniji, najmanjši pa z 59 odstotki v Italiji, Avstriji, Nemčiji in na Poljskem.

Vožnja avtomobila veliko ljudem predstavlja užitek

Raziskava je na drugi strani pokazala tudi čustveno navezanost posameznikov na možnost samostojnega upravljanja z avtomobilom. V povprečju je namreč kar 69 odstotkov voznikov izrazilo upanje, da bodo avtomobili tudi v prihodnosti še vedno opremljeni z možnostjo ročnega upravljanja – največ voznikov s takšnim mišljenjem je s 74 odstotki na Poljskem, sledijo pa ji Francija, Velika Britanija, Nemčija in Švedska. Velik del voznikov (36 odstotkov) namreč vožnjo avtomobila dojema kot podaljšek identitete, tretjino pa je celo strah, da utegne vožnja postati 'pozabljen užitek'. Kar 54 odstotkov vprašanih se je namreč kdaj že odpravilo na vožnjo z avtomobilom izključno zaradi užitka.

Predsednik Mazdinega evropskega oddelka Jeff Guyton je rezultate komentiral z besedami, da je »Mazda podjetje, v katerem enostavno uživamo v vožnji, raziskave pa kažejo, da se z nami strinja tudi velik del evropskih voznikov. Jasno je, da imajo tudi avtonomni avtomobili svoje mesto na cesti, a za mnoge je užitek v vožnji avtomobila še vedno neprecenljiv.«

Jure Šujica
Foto: Arhiv AM, Mazda

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja