Če se bodo evropske in druge zahodne znamke odločile za ponoven vstop na ruski trg, se to ne bo zgodilo pred letom 2026.
Povratek evropskih, japonskih in korejskih avtomobilskih podjetij je mogoče pričakovati šele leta 2026. To mnenje je za agencijo Autostat izrazil Evgeny Zhitnukhin, komercialni direktor avtomobilskega trga Fresh, pri čemer je opozoril, da preklic sankcij s strani Evropske unije in ZDA ne pride v poštev, večino proizvajalcev avtomobilov pa ustavi notranja politika regulatorja.
"Edina točka, ki bi jo tuje znamke morale upoštevati pri vračanju, so ukrepi regulatorja. Prepričan sem, da do njih ne bo več tako lojalne politike, kot je bila pred letom 2022. Gre na primer za privilegije za lokalizacijo proizvodnih zmogljivosti, zahteve za tehnološke procese pa se lahko zaostrijo. Poleg tega so večino proizvodnih zmogljivosti tujih tovarn odkupili domači in kitajski proizvajalci, kjer že nastajajo nove avtomobilske znamke.
Zato morajo prodajalci, ki se želijo vrniti v Rusijo, razumeti, da bodo morda morali začeti iz nič pri vzpostavitvi delovnega procesa, partnerstva s trgovci in odnosov s potrošniki," - komentira Evgeny Zhitnukhin. Aleksander Nikolaev, namestnik direktorja prodajnega oddelka podjetja Major, prav tako verjame, da bodo tuji proizvajalci avtomobilov nadaljevali s prodajo takoj, ko bodo ukinjene ustrezne sankcije.
Toda Igor Morzharetto, odgovorni urednik Radia Avtodor, ne verjame, da se bo katero od podjetij, ki so leta 2022 zapustila ruski trg, v bližnji prihodnosti lahko vrnilo. Tudi, če bo sprejet mirovni sporazum z Ukrajino in se sovražnosti prekinejo, to ne pomeni, da je mogoče sankcije takoj odpraviti. To ni hiter proces in nobeno podjetje se pod trenutnimi sankcijami ne bo vrnilo v Rusijo.
Novo na Metroplay: Perica Jerković o družinskih trenutkih, delu komika in čisto prvem nastopu