Vsak deseti umrli na cesti je pešec - s to napravo bi delež lahko zmanjšali

27. 8. 2020 | Jure Šujica
Deli
Vsak deseti umrli na cesti je pešec - s to napravo bi delež lahko zmanjšali (foto: Zavarovalnica Triglav)
Zavarovalnica Triglav

Prve analize kažejo na to, da se pešci, ki uporabljajo novo storitev med prečkanjem cestišča počutijo bolj varno.

Prometna varnost se je v letu 2019 v primerjavi z letom pred tem, vsaj če sodimo po številu smrtnih žrtev občutno poslabšala. Število tistih, ki so podlegli posledicam je namreč znova naraslo prek 100, ob tem pa je potrebno omeniti, da je bilo približno deset odstotkov vseh žrtev pešcev. Umrlo je namreč kar 11 pešcev – 57 odstotkov več kot v letu poprej, pet izmed njih pa je življenje izgubilo med prečkanjem cestišča – trije so to poskušali storiti v skladu s prometnimi predpisi.

Zanimivo pri tem je, da gre za žrtve, ki bi jih lahko relativno enostavno preprečili, takšnega mnenja pa so tudi pri Zavarovalnici Triglav, kjer so v letošnjem letu v sodelovanju s podjetjema Continental ter COPSystems razvili sistem, ki bi zgornje številke lahko bistveno zmanjšal. Gre za sistem, poimenovan COPS@zebra, ki pešcem na digitalnem prikazovalniku izpisuje hitrost bližajočih vozil, hkrati pa voznike opozarja na prisotnost pešcev na samem prehodu.

Prav napačno ocenjevanje hitrosti bližajočih se vozil je še posebej med mlajšimi – teh sicer med žrtvami lani k sreči ni bilo – največja nevarnost, podatek o hitrosti vozila pa bo zagotovo ponudil boljšo predstavo o tem, ali se bo vozilo sposobno zaustaviti pred prehodom ali ne in tako pomagal pri varnem prečkanju cestišča.

Kršiteljev skoraj četrtina, večinoma med vozniki kombijev in avtobusov

Na Zavarovalnici Triglav so se za postavitev prvih prikazovalnikov odločili v Mariboru na križišču Ljubljanske ulice s Šilihovo in trgom Miloša Zidanška. Gre za lokaciji, ki sta zaradi bližine srednjih šol ter fakultet prometno precej obremenjeni, glavnino prometa pa predstavljajo prav pešci. Hkrati gre za območje umirjenega prometa, kljub temu pa se je izkazalo, da vozniki, čeprav večinoma spoštujejo omejitev hitrosti (30 kilometrov na uro) pogosto ne ustavljajo pešcem, ki želijo prečkati cestišče.

Projekt so na Zavarovalnici Triglav zagnali marca letos, po besedah Ana Cergolj Kebler, vodje projektov na področju prometne varnosti pa so prvi rezultati pozitivni, saj je večina pešcev, ki so jih zajeli v analizo dejala, da se po zaslugi nove pridobitve počutijo bolj varne med prečkanjem cestišča. Pričakovati je torej, da se bo projekt v prihodnje razširil tudi v druge slovenske občine, kdaj bi se to lahko zgodilo pa zaenkrat na Zavarovalnici Triglav še ne vedo.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja