Vse več znamk v rdečem, presenečenja na vrhu, električni v porastu

V prvem letošnjem četrtletju se je prodaja osebnih avtomobilov na slovenskem trgu zmanjšala za dobro petino. Glavni vzrok so neredne dobave, posledica pa premešane karte na lestvici najbolje prodajanih avtomobilov.

Podatki o prvih registracijah novih osebnih avtomobilov, ki jih posreduje Sekcija za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije kažejo, da so slovenski trgovci kupcem v prvem četrtletju izročili ključe 12.752 novih avtomobilov, kar je 3.539 oziroma 21,7 odstotka manj kot v seštevku lanskih prvih treh mesecev. Glavni vzrok za manjšo prodajo so neredne dobave zaradi zastojev v proizvodnji, s katerimi se zaradi pomanjkanja polprevodnikov soočajo skoraj vse avtomobilske tovarne.

Zamude pri dobavah so tolikšne, da nekateri uvozniki rešujejo še naročila, ki so jih oddali že pred pol leta ali celo še več mesecev nazaj, kupce, ki se za nakup novih avtomobilov odločajo zdaj, pa seznanjajo z dolgimi dobavnimi roki, ki se zaradi nepredvidljivih razmer v avtomobilski industriji lahko še podaljšajo. Ali kot je na vprašanje o dobavnih rokih slikovito odgovoril direktor ene od avtomobilskih znamk »avtomobile dobivamo po homeopatskih odmerkih…«

Spremembe v prvi deseterici

Zahtevne razmere in težave z dobavo so tudi nekoliko premešale vrstnii red med znamkami. V prvi deseterici jih kar sedem beleži prodajni minus v primerjavi z lanskim prvim četrtletjem. Na prvem mestu se je utrdil Volkswagen, ki ima že kar lep naskok pred Renaultom in Škodo, na četrtem in petem mestu je južnokorejski dvojec Kia in Hyundai, na šestem že precej zaostaja Toyota, v spodnjem delu deseterice pa so še Peugeot, Opel, Dacia in Citroen.

Med najbolje prodajanimi avtomobili je primat ohranil Renault Clio, za njim se je nekoliko presenetljivo uvrstil Kiin križanec Sportage, tretje mesto pa si je priborila Škoda Octavia. Medtem ko so prodajne krivulje pri osebnih avtomobilih obrnjene navzdol, je pri elektrificiranih povpraševanje  v porastu. V prvih treh mesecih se je za električne avtomobile odločilo 553 kupcev (lani 343), za priključne hibride 176 (62) in za hibride 971 (96) kupcev. Med tremi najbolj priljubljenimi električnimi avtomobili sta na vrhu nekoliko presenetljivo Tesla model Y in Tesla model 3, tretjo stopničko pa je zasedel Renault Zoe.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol