SL ali SLK? Premijski športnik dobiva štirivaljnik

16. 4. 2022 | Matjaž Korošak
Deli

Toda brez skrbi – ne gre za 'kar en' štirivaljnik, pač pa za tehnološki biser s številnimi zanimivimi rešitvami in z resnimi 280 kilovati.

In zato je poimenovanje »vstopni« treba tudi razumeti v smislu AMG-jevega besednjaka. Roadster, ki je bil doslej na voljo le z dvema brutalnima štirilitrskima osemvaljnikoma, je zdaj dobil še verzijo Mercedes-AMG SL 43. Ta bo predstavljala vstop v prestižni svet roadsterjev (2+2 v tem primeru). Njegova posebnost je dvolitrski štirivaljnik, ki pa v SL-a, vsaj tehnično gledano, ni vgrajen prvič. Pred davnimi 60 leti se je štirivaljnik v SL-u že vrtel. Seveda pa takrat o AMG-ju ni bilo ne duha ne sluha ...

Da je tehnično soroden agregatu, ki žene kompaktne športnike tega Mercedesovega oddelka z imenom M139, je jasno. Tudi v tem modelu gre namreč za prisilno gnan štirivaljnik z blago hibridno tehnologijo in 48-voltno sistemsko napetostjo, motorju v nizkih vrtljajih pa pomaga tudi zagonski alternator z močjo 10 kilovatov (14 KM).

Ima pa ta motor, ki je v SL-u vgrajen vzdolžno, eno samosvojo posebnost, ki je, tako vsaj marketinški strategi iz AMG-ja, prišla neposredno iz bolidov F1. Gre namreč za električno gnan turbo. Ne električni kompresor, ki ni neka velika novost, pač pa turbinski polnilnik, ki ga ženejo elektromotor in izpušni plini. E-motor je namreč vgrajen na os med turbinskim in kompresorskim delom polnilnika in je sposoben pognati kompresorski del do hitrosti 170.000 vrtljajev – preden motor toliko »zajame sapo«, da je energija izpušnih plinov dovolj intenzivna in lahko prevzame pobudo.

Štirivaljnik zmore 280 kilovatov (381 KM) in pa 480 njutonmetrov navora med 3250 in 5000 vrtljaji. Ne le da lahko voznik računa na polno moč in navor iz nizkih vrtljajev, e-motor zagotavlja poln pritisk turbine tudi takrat, ko voznik za hip popusti pedal plina in potem spet pospeši. Ob zaviranju pred vstopom v zavoj, denimo.

SL 43 bo moral shajati tudi brez stalnega štirikolesnega pogona, toda ob lažjem pogonskem stroju in enostavnejšem pogonu je ta model tudi dobrih 150 kilogramov lažji in okretnejši. Pri Mercedesu AMG sicer trdijo, da do 100 kilometrov na uro pospeši v vsega 4,9 sekunde!

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol