WRC Safari Reli Kenija za SP - Štiri v vrsto (skoraj)

13. 7. 2021 | Matjaž Korošak
Deli

Seb Ogier je v prvi polovici sezone pokazal toliko zrelosti in izkušenosti, da je skoraj težko verjeti, da mu ne bi uspelo še osmič v karieri. Pri Toyoti slavijo, pri Hyundaiju pa jim bo počasi zmanjkalo kolen, v katera streljajo.

Štiri zmage na šestih relijih. To je izkupiček svetovnega prvaka po polovici sezone in po šestih relijih je njegova bilanca skorajda podobna sla­v­nim letom v Volkswagnovi ekipi, ko je bil Ogier z Ingrassiem skoraj nepremagljiv, če ga le ni prehitel kateri od ekipnih kolegov. No, to je seveda le zgodba suhoparnih rezultatov, dejstvo pa je, da se je moral Ogier za vsako od svojih štirih zmag hudo potruditi in unovčiti desetletja svojih izkušenj na najvišji ravni. In roko na srce – kar nekajkrat so mu hočeš nočeš pomagali tudi tekmeci. Toda tako pač je.

Tudi na šestem reliju v sezoni, na Safariju, je moral dvojec Ogier-Ingrassia začeti prvi, toda na uničujoče razriti, sipki peščeni podlagi rdečkastega peska, ki se je zajedala globoko v mehansko drobovje, in posejani s kamnitimi vložki je bilo čiščenje nekoliko manj očitna nadloga. Kljub temu pa je zahrbtna podlaga že prvi dan terjala kar nekaj žrtev.

Oliver Solberg (Hyundai) se je moral posloviti že po prvi HP (potem ko mu je korona odnesla nastop na Sardiniji), podobna usoda je v petek doletela tudi (do tistega trenutka) najhujšega tekmeca Elfyna Evansa, ki je preveč ognjevito sekal zavoj in našel skrito skalo, prav tako se ni nič bolje godilo Danijelu Sordu, ki je moral odstopiti zaradi poškodbe zadnje obese. In le malo je manjkalo, da bi jo na pregovorno surovem Safariju skupil tudi sedemkratni prvak, a jo je odnesel 'le' s poškodovanim zadnjim blažilnikom, iz katerega je izteklo olje. Tako si je pridelal dobri dve minuti zaostanka za Neuvillom in Wydaeghom (Hyundai), ki sta se že v petek zdela nepremagljiva.

Toda Ogier je vedel, da je reli dolg in surov ter ne nujno pravičen. Zato je nadaljeval odločno, kjer je lahko, in previdno, kjer je bilo treba. Medtem ko se je pred njim bil boj za zmago, je francoski dvojec postopoma zmanjševal zaostanek, Ogier za volanom je čakal na svojo priložnost. Prvo je dobil tik pred koncem sobotne etape, ko je moral Tanak (Hyundai) čistiti svoje orošeno steklo, saj v i20 WRC ni delovalo električno gretje stekla, s čimer je moral predati svoje, kot se je dolgo zdelo, varno tretje mesto. Estonec je še dolgo bentil nad nesrečo, posebno še, ker je namerno vozil z mehkejšim in više nastavljenim podvozjem, da bi minimiziral tveganje.

Neuville žrtev svojega divjega ritma?

Potem je v nedeljo zjutraj spet udarilo – podvozje na zadnji osi Neuvillovega i20 WRC je nenadoma popustilo in Neuville je lahko samo še nemočno parkiral ter vodstvo prepustil presenečenemu Takamotu Kacuti (Toyota), ki je bil v tistem trenutku, tri HP pred koncem, presenetljivo vodilni. To je že tretji reli zapored, da so morali pri Hyundaiju zmago prepustiti zaradi težav, povezanih s podvozjem, in to pri različnih voznikih. Sicer so številni že med relijem svarili Belgijca, da je njegov tempo preoster za takšno podlago, toda ...

Seveda pa je bil takrat, ko je Kata prevzel vodstvo, Ogier že tesno zadaj in je tik pred koncem prehitel Japonca, ki je seveda predvsem želel priti do cilja in osvojiti drugo mesto, zanj vredno toliko kot prvo. In z zmago na zadnji HP je Ogier samo še potrdil svojo odločenost, da doseže svojo 53. zmago, hkrati pa prvo na Safariju, ki ga ni bilo v koledarju svetovnega prvenstva dolgih 19 let. Večina voznikov je bila navdušena nad okolico, sprejemom in trasami relija, ki je pač kot uničujoč, razbijalski in nepredvidljiv vedno tudi slovel. Zato ni čudno, da je predsednik Nigerije že na podelitvi napovedal, da bo vlada storila vse, da si bo Safari zaslužil petletno pogodbo.

Zdaj ima francoski dvojec resnih 34 točk prednosti pred zasledovalci. Še vedno je najbliže Evans z 99 točkami, je pa s tretjim mestom nekoliko napredoval Tanak, ki je zdaj četrti z 69 točkami, le malo za nesrečnim Neuvillom. Zdaj se karavana vrača na staro celino – naslednji reli bo v Estoniji od 15. do 18. julija.

Pri Hyundaiju zanikajo

Ne glede na številne odstope so vodilni pri Hyundaiju zanikali, da so žrtvovali nekaj vzdržljivosti zato, da bi pridobili hitrost. Šef ekipe Andrea Adamo je zagotovil, da je i20 WRC natančno tak, kot je končal lansko sezono. Verjetno pa jih bolj skrbi to, da na podvozju ne bodo mogli storiti nič, saj so ​porabili že vse žetone za evolucijske spremembe med sezono.

M Sport je zamenjal mesti

Eden od presenečenj letošnje sezone je gotovo mladi Adrien Formaux, ki je letos končno dobil sedež pri Fordu M Sport. Na Safariju mu je z zrelim pristopom uspelo osvojiti četrto mesto, toda po koncu so mu sodniki prisodili 10 sekund kazni, ker je preveč sekal enega od zavojev. In Formaux je moral četrto mesto prepustiti kolegu iz ekipe, Gusu Greensmithu, saj je bil do takrat pred njim za natanko 9,9 sekunde.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja