Video: Z Aston Martin Valkyrie do 11.100 vrtljajev na minuto!

Skupna moč motorja bo tako znašala kar 1.000 'konjev'.

Video: Z Aston Martin Valkyrie do 11.100 vrtljajev na minuto! (foto: Aston Martin) Aston Martin
12. 12. 2018

Dan, ko bo na ceste zapeljal prvi tako imenovani hiperšportni avtomobil znamke Aston Martin, se počasi, pa vendar nezadržno bliža. Spadal naj bi v podobno kategorijo kot prihajajoči Mercedes-AMG One, za njegov pogon pa bo skrbel 12-valjnik, razvit v sodelovanju s priznanim britanskim strokovnjakom za dirkalne motorje, podjetjem Cosworth, ki je bilo včasih aktivno tudi v seriji Formula 1. Reference so torej že prave.

No, pogonski sklop oziroma njegove najpomembnejše karakteristike so zdaj tudi javno znane in puristi ga bodo vsekakor znali ceniti. Kljub vse večji popularnosti turbo motorjev in zmanjševanju prostornin motorjev so se pri Aston Martinu odločili, da bo avtomobil atmosfersko polnjen, iz 6,5-litrskega 12-valjnega motorja pa bodo iztisnili kar 1.000 'konjev' oziroma 735 kilovatov oziroma kar 153,8 'konja' na liter motorne prostornine – največ med vsemi serijskimi atmosfersko polnjenimi avtomobili na svetu. Kako pa so to dosegli?

'Motor, ki ga ne bomo presegli'

Skrivnost se skriva v izredno veliki hitrosti vrtenja motorja: Najvišjo moč avtomobil doseže šele pri 10.500 vrtljajih motorja na minuto, skrajna meja vrtenja pa je še 600 motornih vrtljajev višje. Pri njegovi izdelavi so se sicer izogibali uporabi pretirano naprednih materialov, vseeno pa so ojnice izdelane iz titana, motorni valji pa so izdelani po enakih standardih kot v formuli 1. Večina preostalih komponent motorja – njegova naloga je tudi povezovanje kabine in sprednjega dela vozila z zadkom ter kolesi. Teža celotnega motorja sicer znaša le 206 kilogramov. Za primerjavo, pol manjši motor zadnjega trilitrskega 10-valjnika, ki ga je izdelal Cosworth za serijo formula 1 je tehtal 97 kilogramov.

»Vsak posameznik, ki ima v svojem krvnem obtoku vsaj kapljico bencina, šteje atmosfersko polnjeni motor V12 kot vrhunec avtomobilskega razvoja. Nič ne zveni ali povzema emocije in navdušenje bolje kot tovrsten motor z notranjim zgorevanjem. Kljub na videz nepremagljivim izzivom, ki jih je projekt predstavljal, nikoli ni bilo možnosti, da bi se pri razvoju Aston Martin Valkyrie zadovoljili s čim manjšim. Od vsega začetka je bila Cosworthova ekipa neustrašna v želji po premikanju meja mogočega. Rezultat je izjemen motor, za katerega dvomim, da ga bomo kdaj presegli,« je navdušeno dejal Andy Palmer, generalni direktor znamke Aston Martin.