Z Mercedesom na ekstremne terene sedaj tudi z elektriko

13. 10. 2020 | Jure Šujica
Deli

Konceptni GLC 4x4² omogoča vožnjo po kar 40 centimetrov globoki vožnji, njegova oddaljenost od tal pa je celo večja kot pri razredu G.

Da električni avtomobili niso uporabni je seveda težko reči. Večina sodobnih električnih avtomobilov že omogoča vsaj nekaj 100 kilometrov električne avtonomije, zaradi česar so v večini primerov vsakodnevno uporabni vsaj na cestah. Precej manjša pa je ponudba električnih vozil, ki bi bila vsakodnevno uporabna izven urejenih vozišč. No, ponudbo sedaj bogati Mercedes-Benz, pa čeprav le s konceptom – a zasnovanem na že obstoječem modelu.

EQC velja za prvi povsem električni serijski avtomobil znamke Mercedes-Benz. Razred G z oznako 4x4² na drugi strani velja za njihov najbolj skrajni terensko naravnan avtomobil. Sedaj pa so se v Stuttgartu odločili in oba avtomobila združili ter tako ustvarili EQC 4x4². Gre za avtomobil, ki v osnovi deluje enak že znanemu športnemu terencu, vsaj dokler nam pogled ne uide na kolesa in blatnike.

Majhna ekipa inženirjev je namreč želela dokazati, da električni pogon sodi tudi na brezpotja. Nenazadnje se za tem skriva tudi preprosta logika in sicer ta, da elektromotorji že pri majhnih obremenitvah razpolagajo s celotnim navorom, kar je med plezanjem po skalah ključnega pomena. Prav tam pa naj bi se koncept najbolje obnesel. No, pa tudi na peščenih sipinah in še kjerkoli drugje. Z nameščenim strešnim prtljažnikom ali celo strešnim šotorom naj bi bil celo sposoben tam zdržati celo več dni – seveda ob predpostavki, da z njim ne naredimo prevelikega števila kilometrov.

Da gre za pravega terenca sicer dokazuje tudi podvozje. Avtomobil je namreč zaradi novega vpetja koles od tal oddaljen vsaj 293 milimetrov, 58 več, kot pri serijskem razredu G in kar 200 več, kot pri klasičnem GLC-ju, zaradi česar lahko avtomobil brodi v vodi globine 40 centimetrov – 15 centimetrov več, kot pri serijski izvedbi vozila. Posledično so večji tudi koti: 21,8 stopinj namreč znaša vstopni kot, 33 pa izstopni kot.

EQC 4x4² je sicer že tretji Mercedesov model po razredih G in E, ki je doživel ekstremno predelavo, pri čemer pa je zaenkrat serijsko proizvodnjo doživel le prvi. Kljub temu bi bilo zanimivo videti, ali se bodo za enako potezo odločili tudi pri GLC-ju.