Na asfaltu ali v blatu, vse oči so uprte vanj! Izbira motorja pa vas bo presenetila (in nekatere navdušila)!

Raptor, najbolj klena izpeljanka Fordovega Rangerja, je svojevrsten posebnež v času, ko je Evropa napovedala dokončen obračun s termičnimi motorji.

Pri Fordu so namreč pod motorni pokrov novega Raptorja vsadili brutalni 3,0- litrski bencinski šestvaljnik, ki z 215 kilovati moči (292 KM) skoraj dve toni in pol težko gmoto z mesta do hitrosti 100 kilometrov na  uro izstreli v 7,9 sekunde in na gladkem avtocestnem asfaltu spravi do najvišje hitrosti 180 kilometrov na uro.

Desetstopenjski samodejni menjalnik svoje delo opravlja uglajeno in brez sunkov In čeprav se zna Raptor na asfaltu obnašati presenetljivo uglajeno, brez izrazito motečega poskakovanja in odklonov pri krmiljenju, se zdi, da so njegovo pravo okolje brezpotja, tudi takšna z bolj zahtevnimi podlagami in nepredvidljivimi konfiguracijami.

Alternativa zmogljivemu in temu primerno bencinsko požrešnemu šestvaljniku (po proizvajalčevih podatkih povprečno 13,8 litra bencina na 100 kilometrov) je samo ena, a z njo Raptor postane precej bolj krotek. Gre za 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki postreže s 151 kilovati (205 KM) moči (nekoliko šibkejši se je vrtel v prejšnjem Raptorju) in ima prav tako desetstopenjski samodejni menjalnik in nastavljiv štirikolesni pogon. Vsaj za zdaj ni predvideno, da bi se v motorni prostor »naselil« tudi 3,0-litrski turbodizelski šestvaljnik s 177 kilovati (240 »konji«), ki bo sicer na voljo v »običajnem« Rangerju.

Uganka, ki je večini ne uspe rešiti: le redki najdejo napako

Raptor se suvereno spopada z vzponi, spusti, prelomnicami in nagibi, za hitrostni sprint po grobem makadamu pa se je treba kar dobro zbrati za delo z volanom. Kajti Raptor se zna preleviti tudi v divjo zver, ki lahko ob voznikovi neprevidnosti ali objestnosti uide izpod nadzora. Voznik se lahko sooči z nizom nastavitev, od samodejnega delovanja do reduciranega in zaklenjenega štirikolesnega pogona, ki ga skupaj z voznim režimom nastavi z okroglim vrtljivim stikalom, do načinov odzivanja podvozja in pogonskega sklopa, ki jih je sedem in se prilagajajo različnim voznim podlagam.  

Najbrž ni treba posebej poudarjati, da so terenske lastnosti novega Rangerja Raptorja dovolj impresivne že na papirju. Pri Fordu obljubljajo, da zmore 31-stopinjski pristopni in izstopni kot spredaj, in 27-ter 24-stopinjskega zadaj, lahko brodi po 85 centimetrov globoki vodi, premore različno nastavljiv štirikolesni pogon, terenske pnevmatike in 360-stopinjske kamere z vizualizacijo za brezpotja.

Notranja arhitektura je precej sodobnejša kot v predhodniku. Pravzaprav so posamezni elementi notranjih oblog in sedeži z elegantnim oblazinjenjem skoraj preveč estetski za avtomobil, ki se veliko giblje po makadamskih cestah in površinah izven njih. Armaturna plošča je nekakšna mešanica modne digitalizacije in neuničljive klasike, in kljub temu da je najbolj izraziti del navpično postavljen 12-palčni komunikacijski zaslon na dotik, so za večino pomembnih nastavitev na voljo mehanska stikala.

Ranger Raptor je odprti terenski dostavnik, ki ima lahko tovorni prostor na zadnjem delu pokrit s pokrovom z elektrificiranim odpiranjem in zapiranjem. Poleg tega so v masivnih prtljažnih vratih praktične odprtine za namestitev primežev in dodatnih nastavkov. Ta pick-up je dovoljeno obremeniti s 652 kilogrami, kar v razredni bratovščini velja za eno boljših vrednosti.

No, cena, ki znaša najmanj 72.120 evrov, očitno ni moteči dejavnik, saj so pri Fordovem uvozniku Summit Motorsu mimogrede navrgli, da se je doslej med kupci Rangerja kar 42 odstotkov odločilo za Raptorja.

Preberite še: V ciljnem šprintu razvaja z atraktivnimi, posebnimi različicami

 

Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem