Zaradi krize z dobavami komponent in mednarodnih sankcij lahko ruski proizvajalci izdelujejo avtomobile brez varnostne opreme in okoljskih standardov
Po poročanju ruskih medijev je tamkajšnja administracija objavila dekret številka 855, ki ruskim avtomobilskim proizvajalcem omogoča proizvodnjo novih avtomobilov brez varnostnih sistemov kot sta protiblokirni zavorni sistem in elektronika za nadzor stabilnosti, prav tako ni obvezen sistem samodejnega klica na pomoč v primeru nesreče. Poleg tega poenostavitev zahtev za pridobitev certifikatov o ustreznosti izključuje obvezno vgradnjo varnostnih zračnih blazin in zategovalnikov varnostnih pasov.
Tudi na področju izpustov je dovoljeno tako rekoč vse, od motorjev standardom Euro 0 do Euro 5, kar pomeni avtomobile, ki ustrezajo okoljski zakonodaji z leta 1988. Omenjeni dekret naj bi veljal do februarja prihodnje leto, že o aprila pa so varnostno osiromašene avtomobile napovedali pri največjem proizvajalcu Avtovazu, ki se mu je prodaja v marcu v primerjavi z lanskim zmanjšala kar za 64 odstotkov.
Preberite še: Konec: Lada in AvtoVAZ imata novega lastnika
Katastrofalne številke beleži tudi celoten avtomobilski trg v Rusiji, ki se je letošnjem marcu v primerjavi z lanskim skrčil za 62,9 odstotka, iz 93.547 na 55.129 avtomobilov. Tudi četrtletni minus je globok in v primerjavi s prvimi lanskimi tremi meseci znaša 28,4 odstotka, kar pomeni znižanje prodaje na 277.332 avtomobilov.
Novo na Metroplay: Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec