Za 60 let prihaja prava tehnološka poslastica. To so najnovejše podrobnosti!

7. 3. 2023 | Gregor Žvab
Deli

Lamborghini letos praznuje 60 let in temu primerno je treba jubilej tudi obeležiti. Kako bi lahko to bolje storili kot z najmočnejšim serijskim Lamborghinijem vseh časov? To se skriva pod kožo naslednika Aventadorja, ki trenutno še nosi delovno oznako LB744.

Mogočni 12-valjnik ostaja. To je najpomembnejši podatek in hkrati tisti, ki ga pri Lamborghiniju že dolgo ne skrivajo več. V kombinaciji s kar tremi električnimi motorji bo zagotavljal izjemno moč 746 kW (1000 KM), od tega jih zgolj 6,5 litrski 12-valjnik zagotovi 602 kW (818 KM). Kot pri predhodniku se bo tudi pri novincu moč prenašala na vsa štiri kolesa.

Za potrebe elektrifikacije so morali inženirji nekoliko prilagoditi tudi motorni prostor. Motor bo zasukan za 180 stopinj, povsem nov menjalnik pa bo nameščen prečno za njim. S tem so zagotovili prostor za baterije in tri elektromotorje. Dva poganjata sprednji kolesni par, medtem ko tretji sodeluje s klasičnim motorjem in pomaga pri pogonu zadnje osi, kadar razmere to zahtevajo.

Baterije priključnega hibrida, ki so nameščene v osrednjem tunelu, imajo zmogljivost 3,8 kWh, polnijo pa se tudi med zaviranjem z rekuperacijo na sprednji osi. Lahko se napolnijo tudi neposredno prek motorja z notranjim zgorevanjem, kar naj bi po podatkih proizvajalca trajalo zgolj šest minut. Avto je zmožen peljati zgolj na elektriko, pri čemer za pogon v osnovi služi sprednji kolesni par, zadnji pa vskoči, ko je to potrebno.

Kot že rečeno, je dvosklopčni menjalnik nameščen prečno za vzdolžnim 12-valjnikom. Gre za izboljšano različico Hurracanovega menjalnika, ki je predvsem lažja, pa tudi pretikanja so hitrejša. Na teži so prihranili tudi pri motorju, ki je z 218 kg za 17 kg lažji od predhodnika. Oba prihranka so enostavno morali narediti na račun teže baterije, ki znaša skoraj 200 kg.

Kljub elektrifikaciji bo torej naslednik Aventadorja ohranil njegovo glavno značilnost - 6,5 litrski, 12-valjni motor. Rdeče polje merilnika obratov se začne pri 9500 obratih v minuti, kar pomeni, da bodo biki iz Sant' Agate še naprej rjoveli v svojem slogu.

Preberite še: Ni važna cena. Ta avto bo z leti samo še pridobival!

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere