Za odpoved lastnemu avtomobilu ponujajo do 3.500 evrov

23. 2. 2021 | Jure Šujica
Deli

Nova pobuda bo v prakso po več letih priprav stopila v veljavo to pomlad.

Velika Britanija in skandinavske države brez dvoma veljajo za najbolj progresivne, ko je govora o prehodu iz klasičnih avtomobilov na brezogljično mobilnost. Omenjene države so si tako že pred časom zadale načrt, da do leta 2030 povsem ukinejo prodajo novih avtomobilov, opremljenih z motorji z notranjim izgorevanjem. Da bi ljudi prepričali v odpoved klasičnim avtomobilom so že in še vedno pripravljajo različne načrte in pobude. Naslednja v vrsti le-teh sedaj prihaja iz britanskega Coventry-ja.

Po poročanju Kraljevega avtomobilskega kluba in časnika The Times so se namreč v omenjenem mestu odločili svojim sokrajanom ponuditi nagrado v višini do 3.000 funtov ali slabih 3.500 evrov, v kolikor se odločijo prodati svoj avtomobil: v kolikor gre za bencinsko gnane avtomobile, morajo biti le-ti izdelani pred letom 2006, dizli pa morajo biti stari vsaj pet let ali več, oziroma izdelani pred letom 2016.

No, stvar vseeno ne bo tako enostavna. 3.000 funtov bo namreč najvišji znesek, ki ga bodo posamezniki lahko prejeli; najnižji znesek pa bo medtem znašal 'le' 1.500 funtov (dobrih 1.700 evrov), denarja pa posamezniki ne bodo mogli porabiti po želji, pač pa ga bodo prejeli v obliki dobroimetja na plačilnih karticah, ki jih bodo lahko koristili le za plačevanje storitev javnega prevoza – avtobusov, koles, taksijev in pa tudi električnih avtomobilov, namenjenih javni souporabi (car-sharing).

Buren odziv nasprotnikov

Ideja o tovrstnem projektu sicer ni povsem nova, saj so pri omenjenem časniku o njej prvič pisali že pred dvema letoma, gre pa za del vladnega projekta, 'težkega' 22 milijonov funtov (25 milijonov evrov), s pomočjo katerega bi zmanjšali količino prometa na cestah, hkrati pa tudi količino CO2, ki jo v zrak izpuščajo avtomobili. V projekt naj bi bilo sicer vsaj na začetku udeleženih le 100 posameznikov.

Omenjeni projekt spodbujanja prehoda na uporabo čistejših sredstev transporta s pomočjo zgoraj navedenih finančnih spodbud naj bi sicer trajal dve leti, v tem času pa naj bi med drugim tudi ugotovili, koliko denarja posamezniki porabijo za potrebe uporabe javnega transporta. Ob tem upajo, da bodo k projektu pristopila tudi zasebna podjetja, ki bi v nadaljevanju sama spodbujala voznike k prehodu na alternativne oblike transporta.

Odzivi vpletenih strani so razumljivo precej raznoliki. Še posebej kritični so do novega projekta pri britanski zvezi avtomobilistični zvezi AA. Njen predsednik Edmund King poudarja, da je projekt bizaren, še posebej ob dejstvih, da Coventry velja za zibelko britanske avtomobilske industrije, ob tem pa dodaja, da se je prav v zadnjem obdobju, v času pandemije Covid-19, naklonjenost posameznikov do javnega transporta močno zmanjšala.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja