Mercedes-Benz Sprinter praznuje 30 let in s kamnito skulpturo za prihodnje leto napovedujejo novo generacijo.
Mercedes-Benz s kamnito skulpturo ponuja vpogled v četrto generacijo Sprinterja, ki bo predstavljena prihodnje leto. Seveda so vidni le deli maske hladilnika z znano zvezdo in fragmenti zadnjega dela karoserije. Povod za skulpturo je 30. obletnica največjega dostavnika s trikrako zvezdo, ki je eden najuspešnejših v razredu.

Ob praznovanju jubileja so pri Mercedes-Benzu predstavili tudi to, kar trdijo, da je najstarejši vozni dostavnik na svetu, vozilo Benz Combinations. Pogon je zagotavljal zadaj nameščen enovaljni štiritaktni motor, nosilnost je znašala 300 kilogramov in je bila zadostna za prevoz po mestu. Skromna motorna izhodna moč, od 2,75 do 6 KM, je bila zadostna za najvišjo hitrost od 15 do 20 km/h s polno obremenitvijo.
Prva generacija Sprinterja je iz tovarne v Düsseldorfu zapeljala leta 1995, tretja generacija serije pa je na cestah od leta 2018. Z raznolikostjo karoserij, različnimi medosnimi razdaljami, dolžinami in višinami se je trdno uveljavil v svetu poslovnežev, obrtnikov in špediterjev. Sprinter se obnese tudi v prostočasnih dejavnostih, kot osnovno vozilo za predelane ali sestavljene avtodome pa je priljubljen pri številnih proizvajalcih.
Sprinter je debitiral z največjo dovoljeno maso tri tone in medosno razdaljo od 3 do 4,03 metra. Kolutne zavore in ABS so zagotavljali večjo varnost, zračne blazine pa so bile na voljo vsaj kot dodatna oprema. V drugi generaciji, ki je prišla na trg leta 2006, je sistem proti zdrsu ESP sprva postal standardna oprema do 3,5 tone, kasneje pa je postal tovarniško vgrajena možnost za vse tonaže. Ponudba je vključevala tri medosne razdalje, enako število višin strehe, štiri različne dolžine karoserije in dovoljeno maso vozil od tri do pet ton.
Trenutna tretja generacija je bila deležna najobsežnejše posodobitve. S posebnim poudarkom na industriji avtodomov sta ponudbo razširila pogon na sprednja kolesa in različica s kabino nad sedežem. To je omogočilo kombinacijo z nizkim okvirjem, kar je zagotovilo več prostora za shranjevanje in nižje višine vstopa. Med novimi funkcijami sta bila prilagodljivi tempomat Distronic in komunikacijski sistem MBUX, ki je z digitalnimi dodatki in glasovnim upravljanjem omogočal internetno navigacijo in integracijo pametnih telefonov.
Eno leto po začetku proizvodnje Sprinterja s konvencionalnim pogonom je bila dodana še električna različica. Električni Sprinter se trenutno izdeluje kot dostavnik in šasija s kabino ter ima doseg do 484 kilometrov.
Naslednja generacija se bo osredotočila na inovativne pogonske sklope, povezljivost in napredne digitalne storitve. Na voljo bo tudi nov operacijski sistem, posebej prilagojen komercialni uporabi. To bo verjetno med drugim vključevalo funkcije upravljanja voznega parka. Število različic dolžine, medosne razdalje in teže naj bi se še naprej povečevalo. Z različnimi konfiguracijami za specifične rešitve karoserij in predelav za posamezne panoge.



