Rabljen avto: Za ugodno kliči Dacio

Obstaja velika skupina kupcev, ki ne skriva navdušenja nad tem, da se na trgu novih avtomobilov pojavljajo tudi nizkocenovniki. Najbolj prepoznavni in hkrati tudi prodajno najbolj uspešni so tisti, ki imajo na pokrovu motorja značko romunske Dacie. Če kupujete novo vozilo, so stvari zelo jasne, vprašanje pa je, ali romunska peterica lahko navduši tudi, ko beseda teče o rabljenih avtomobilih.

Sandero Stepway – zaradi terenske podobe je pri kupcih zelo priljubljen. (foto: Dacia) Dacia
18. 6. 2021

Romunska Dacia med ljubitelji avtomobilov ni ravno neznano ime. Prej nasprotno. To še zlasti velja za trge vzhodne Evrope, med katere lahko vsaj do osamosvojitve brez dvoma vsaj do neke mere štejem tudi slovensko (no, takrat jugoslovansko) malenkost. Nekateri se boste zagotovo spomnili, da so se avtomobili vzhodnoevropske oziroma, točneje, romunske proizvod­nje na tleh celotne nekdanje domovine začeli nekoliko bolj množično pojavljati v časih, ko je proizvodnja v takrat domači Crveni zastavi zaradi gospodarsko-političnih razlogov močno opešala.

Znamke, kot so Oltcit, Tavria in Dacia, do razpada Jugoslavije sicer niso imele dovolj časa, da bi preplavile naše ceste, so pa vsekakor vsaj za nekaj let delno zaznamovale našo avtomobilsko panoramo. Verjetno se ne motim, če rečem, da je tudi takrat med vsemi temi nizkocenovniki največji ugled uživala Dacia, ki je takrat temeljila na preverjeni, zanesljivi, pri­ljubljeni in hkrati tudi že opuščeni Renaultovi tehniki.

Za veliko vrnitev zaslužen Renault

Od takrat se je marsikaj, še zlasti pa v svetu avtomobilov, seveda precej spremenilo. Dacia je poleg Škode dejansko edina znamka, ki se ji je izza železne zavese uspelo prebiti v moderno avtomobilsko Evropo. Pri tem je odločilno vlogo brez dvoma odigral Renault, ki je sicer dopustil, da je Dacia v svojih temeljih ostala enaka, hkrati pa znamki omogočil nujno potreben napredek. Ključna razlika med Dacio iz drugega in tretjega tisočletja je namreč v tem, da sodobna Dacia ni prikrajšana za vsa aktualna dognanja na področju tehnologij in platform.

Če že ne veličastna, pa brez dvoma velika vrnitev Dacie se je zgodila leta 2004, ko je na trg prišel Logan, le malo kasneje pa še na enaki osnovi izdelan veliki karavan MCV, ki je bil zaradi izjemnega zanimanja kupcev domala vseskozi razprodan. V letu 2007 se je v salonih prvič pojavil Sandero, leta 2010 pa se je znamka tudi dokončno pozicionirala na vseh evropskih trgih z SUV-jem, ki sliši na ime Duster.

Majhen, večji, največji …

Vsi Dacijini modeli so se prodajali relativno dobro, toda tovarniški ekonomi so se vseeno odločili, da morajo tehnično precej pestro paleto modelov postaviti na nov skupni imenovalec. Tako je v letu 2012 na svet pripeljal prvi izmed peterčkov, Sandero. Zakaj peter­čkov? Preprosto zato, ker ena osnova služi petim različnim modelom: Sanderu (hatchback), Loganu (limuzina), Loganu MCV (karavan), Lodgyju (enoprostorec) in Dok­kerju (dostavnik).

Pikolovci in poznavalci modelov, še zlasti tisti, ki Dacie gledajo s spodnje strani, bodo sicer znali povedati, da med omenjenimi obstajajo določene razlike, a pod črto prav vsi nastajajo na platformi M0. V osnovi gre za variacijo platforme, ki sta jo v času nastanka Sandera in druščine uporabljala tudi Nissan in Renault za svoje avtomobile iz segmenta B. Vse Dacie, izdelane po letu 2012, so torej zelo tesni sorodniki avtomobilov, kot so Renault Clio III in IV, Modus, Capture ter Nissan Micra in Juke. Vsekakor daleč od tega, da bi šlo za kakšno drugorazredno avtomobilsko robo.

Vprašanje novo ali rabljeno je vselej na mestu

Še preden Dacio Sandero in druščino postavimo pod drobnogled, bi morali vsi tisti, ki se ozirate za rabljeno Dacio, vedeti dvoje. Prvič, razlike v cenah novih in rab­ljenih Dacij so, gledano skozi denar (in ne odstotke), relativno majhne. To je nekako razumljivo, saj je kljub nizki ceni novega avtomobila pet let star avto še vedno kar nekaj vreden. In drugič, tisti, ki se ozirate po modelih z nekaj več opreme, utegnete biti nad mamljivo ponudbo nekoliko razočarani. Kajti takoj ko se z željami oddaljite od osnovnih modelov, cena precej strmo narašča, zato tisto, kar je sprva poceni, tudi v okviru razreda hitro postane predrago. Tudi pri rabljenih.

Če bi se odločili kupiti popolnoma novo Dacio, bi vsekakor imeli med čem izbirati. Motorna ponudba je namreč precej pestra. Priljubljeni 1,5-litrski dCi je na voljo v več različicah z razponom moči od 75 do 131 'konjev' (odvisno tudi od modela), poleg klasičnih tri- in štirivaljnikov pa so bencinarji na voljo tudi s turbinskim polnilnikom in v LPG-različici.

Od leta 2015 vsi motorji dosegajo emisijski razred Euro 6, stilske prenove pa so bili modeli deležni v letu 2015 in 2019, torej tik pred prihodom tretje generacije. Je pa slika motorne pestrosti na našem trgu rabljenih Dacij nekoliko drugačna. Slovenski kupci, kot kaže, zelo redko eksperimentirajo pri izbiri motorja, zato boste med rabljenimi težko našli močnejše dizelske različice, še teže pa bencinarje s tovarniško LPG-napravo.

Vzdrževanje: več kot zgolj osnovno skorajda ni potrebno

Čeprav Dacia ne velja za zelo problematičen avtomobil, pri rabljenem popolnoma brez tveganja ne bo šlo. Generalno gledano so pri vseh modelih zaznane težave z zadnjimi zavorami, vendar pri vozilih, servisiranih na pooblaščenem servisu, teh težav zaradi vpoklica ne bi smelo biti. Vsi modeli se kljub mehkemu vzmetenju z dolgimi gibi soočajo z obrabo vzmetenja in obešenja prednje preme. Pri vseh modelih lahko tudi pušča motorno olje pri pokrovu zobatega jermena.

Tisti, ki ste svoje oko vrgli na prostornega in tudi sicer velikega Lodgyja, bodite pozorni na morebitno rjavenje karoserije in nato, ali delujejo vse ključavnice. Pogosto so na servisih zabeležili tudi težave z električno instalacijo v motornem prostoru, kjer se zaradi drgnjenja pojavljajo poškodbe žarometov in posledično seveda težave z njimi. Pri dizelskem motorju namenite pozornost gladkemu teku prestavne ročice brez potresavanja, sicer bo kmalu nastopil čas za zamenjavo sklopke. Lodgy je v primerjavi z drugimi modeli nekoliko težji, zato preverite tudi stanje prednjih pnevmatik, predvsem na notranji strani, kjer je zaradi slabe tovarniške optike obraba gum čezmerna.

Pri Loganu in Loganu MCV bodite pozorni na morebit­no zamakanje pri zadnjih vratih. Torej preverite stanje tesnil in njihovo morebitno odstopanje. Preizkusite tudi, ali deluje tempomat, zlasti še, če gori opozorilna lučka za ABS in ESP. Največkrat gre za okvaro modula, ki ga je treba zamenjati. Modeli prvih letnikov, ki imajo multimedijsko enoto z navigacijo, so imeli s slednjo pogosto težave, napako pa so v večini primerov rešili s preprogramiranjem. Preverite tudi delovanje mehanizma za odpiranje vratc rezervoarja goriva. Tudi če mehanizem deluje brezhibno, ga nikar ne pozabite občasno podmazati.

Pri Sanderih z dizelskim motorjem 1,5 dCi je bilo zabeleženih nekaj težjih okvar motorja. Šlo je za težave s turbinskim polnilnikom, ki so se pojavile že pri majhnem številu kilometrov, večinoma pa so jih odpravili v okviru garancijskih popravil. Če torej kupujete vozilo z majhnim številom kilometrov in z začetka proizvodnje, potem o teh morebitnih težavah le povprašajte. Enako kot pri Loganu bodite tudi tu pozorni na sklopko, morebitno zamakanje in delovanje tempomata, ABS-a in ESP-ja.

Pod črto boste tisti, ki so vam prestiž in žlahtnost notranjih materialov šele v drugem planu, z rabljeno Dacio dobili precej veliko avtomobila za razumno ceno. Pri tem pa ne mislim samo na vse tisto, kar sodoben avtomobil pač mora imeti, ampak tudi na mere in volumne. Pa ni razkošen samo Lodgy, ki je v tem razredu najprostornejši, tudi najmanjši Sandero s 320-litrskim prtljaž­nikom sodi v vrh kompaktnega razreda.

Tehnični podatki

Sandero:

Mere (dolžina/širina/višina/teža): 4.069/1.733/1.519 mm /980–1.050 kg

Logan:

Mere (dolžina/širina/višina/teža): 4.347/1.733/1.510 mmM/1.000– 1.120 kg

Logan MCV:

Mere (dolžina/širina/višina/teža): 4.492/1.733/1.539mm/1.030–1.200 kg

Lodgy:

Mere (dolžina/širina/višina/teža): 4.522/1.767/1.700/1.320–1.430 kg

Dokker:

Mere (dolžina/širina/višina/teža): 4.363/1.751/1.820 mm /1.210–1.350 kg

Motor Gorivo Valji Prostornina cm3 Moč kW (KM) Navor Nm
0,9 TCe bencin 3 898 66(90) 140
1,2 SCe bencin 4 1.197 55(75) 107
1,2 TCe bencin 4 1.197 85(116) 190
1,3 TCe bencin 4 1.332 75(102) 200
1,3 TCe 131 bencin 4 1.332 96(131) 220
1,6 SCe bencin 4 1.598 5(102) 156
1,5 DCI 75 dizel 4 1.461 55(75) 200
1,5 DCI 90 dizel 4 1.461 66(90) 220
1,5 DCI 115 dizel 4 1.461 85(115) 260

Priporočamo

  • bencinski motor: 1,2 TCE
  • dizelski motor: 1,5 DCI 115

Seznam okvar

Vrsta okvare Modeli, pri katerih se okvara pogosto pojavi
električna instalacija v motornem prostoru predvsem modeli Lodgy
prehitra obraba sklopke modeli z dizelskim motorjem
napake na zadnjih zavorah vsi modeli
vzmetenje in obešenje prednje preme vsi modeli