Za zamude pri dobavah avtomobilov niso krivi samo proizvajalci, temveč tudi velikokrat spregledan dejavnik

15. 11. 2022 | Matjaž Gregorič
Deli

Pomanjkanje voznikov za premikanje zabojnikov in avtomobilov povzroča zastoje v nemškem pristanišču Bremerhaven, enem največjih avtomobilskih središč na svetu.

Zamude pri dobavah avtomobilov, ki povzročajo sive lase uvoznikom in trgovcem ter jezo in nemoč pri kupcih,  so v zadnjih dveh letih že stalnica. Kriza je predvsem posledica pomanjkanja polprevodnikov in nekaterih drugih komponent, zaradi katerih avtomobilski proizvajalci ne morejo končati že naročenih vozil in imajo težave tudi pri načrtovanju proizvodnje.

Celotne krivde za zamude pa ne nosijo samo avtomobilski proizvajalci in dobavitelji, ampak so težave tudi v logističnih verigah. V nemškem pristanišču Bremerhaven, enem največjih avtomobilskih središč na svetu, se soočajo s precejšnjimi zastoji na tamkajšnjih avtomobilskih terminalih in avtomobili pripravljeni za vstop v Evropo ali izvoz iz nje, stojijo precej dlje, kot je predvideno oziroma običajno.

V pristanišču Bremerhaven povprečno vsako leto raztovorijo in natovorijo 1,7 milijona vozil, vendar je pomanjkanje voznikov za visoke in težke tovore ter voznikov za premikanje prihajajočih vozil povzročilo resne zamude. Poleg tega trenutno preprosto ni dovolj prevoznikov avtomobilov na čezoceanskih linijah. Globalna flota je v primerjavi z letom 2019 manjša za približno 13 posebnih ladij, kar je posledica prekomernega razreza tovrstnih plovil v prvem letu pandemije. Na žalost proizvajalcev avtomobilov in kupcev, ki čakajo na nova vozila, trenutne težave verjetno ne bo bistveno drugačne vsaj do leta 2024, ko bodo prevozniki dobili nove ladje.

Zaradi pomanjkanja plovil so morali ladijski prevozniki sprejemati težke odločitve, eden od njih je na primer zavrnil rezervacije izvoza v ZDA iz Bremerhavna za oktober in november. Čeprav je ta poteza za kratek čas pomagala skrajšati čas postopkov v pristanišču, ki je četrto največje v Evropi za ladijske zabojnike, zamude na avtomobilskih terminalih spet naraščajo. Dodatno bi se lahko razmere poslabšale z naraščajočim povpraševanjem po električnih vozilih iz Kitajske.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"