Zabavna tehnologija v avtomobilih vendarle tudi nevarna?

16. 7. 2020 | Jure Šujica
Deli

Potencialne nevarnosti se že zavedajo tudi nekateri avtomobilski proizvajalci.

Avtomobilski proizvajalci v zadnjih letih kar tekmujejo, kdo bo v svojih avtomobilih ponudil večjo količino zabavne elektronike in povečal uporabnost infozabavnih sistemov. A med tem, ko se večina sodobnih voznikov nad tovrstnimi dodatki navdušuje, pa se na drugi strani pojavlja vprašanje varnosti tovrstnih sistemov: ali so morda tudi tovrstni pripomočki krivci za znaten delež prometnih nesreč?

S tem vprašanjem so se sedaj pričeli ukvarjati pri britanskem Ministrstvu za transport, kjer v zadnjih sedmih letih beležijo stagnacijo, v zadnjih treh letih pa celo rahlo rast števila smrtnih žrtev na tamkajšnjih cestah. Kot enega izmed razlogov za takšen trend strokovnjaki ministrstva navajajo vse večjo količino elementov v avtomobilih, ki umikajo pozornost voznika s ceste. Pri tem so najbolj kritični do na dotik občutljivih zaslonov in pa proizvajalcev, ki v vozila nameščajo tudi po več takšnih rešitev.

Zavedanje tudi med proizvajalci

Tovrstni zasloni naj bi po njihovem mnenju na voznike vplivali podobno kot pametni mobilni telefoni, katerih uporaba med vožnjo pa je zaradi dokazane nevarnosti tako ali tako prepovedana že dlje časa. Kot enega izmed ukrepov za razjasnitev težave in kasnejše povečanje varnosti zato že razmišljajo o uvedbi posebnih obcestnih kamer, s katerimi nadzorovali morebitne kršitelje.

Medtem, ko nekateri proizvajalci povečujejo število na dotik občutljivih zaslonov v vozilih, pa so drugi do njih precej skeptični. Najglasnejši med njimi so pri Mazdi, kjer so tudi zaradi tega že pred časom pričeli v vozila vgrajevati visoko na armaturno ploščo postavljene zaslone. Te je po vrhu vsega mogoče uporabljati le preko fizičnega vmesnika, s čimer še dodatno skrbijo za to, da vozniki čim več časa svoj pogled in pozornost usmerjajo na cesto.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja