Kolumna: Matjaž KorošakZačelo se je...

Ne morem sicer (več) reči, da so motorji zarohneli, ker vsi pač ne rohnijo (niti brnijo) več, ampak avtomobilski in motociklistični šport je prav v teh dneh in tednih pred izdajo revije končno spet začel dobivati vsaj okrnjeno podobo tistega, kar bi moral biti. V tem času je bila lani sezona v vseh disciplinah že na vrhuncu – v številnih so se že pripravljali na poletni premor, ugibali o pravku ... Zdaj pa …

23. 7. 2020

Nova resničnost, kot pravijo pandemiji koronavirusa, je spremenila svet in med drugim skoraj uničila sezono (in še kaj več) mnogim serijam. V teh nekaj mesecih so pri številnih dobro organiziranih serijah na zaprtih dirkališčih počasi našli formulo za nadaljevanje prvenstva, v vseh pa spet ne. Zdi se, da so pri F1 navkljub drakonskim omejitvam in včasih celo grožnjam s kaznimi in zapori le našli kolikor toliko zanesljivo možnost za nadaljevanje sezone.

Moto GP se ravno tako nadaljuje – s podobno formulo kot karavana F1, torej z več zaporednimi ponovitvami na istih prizoriščih, brez gledalcev in s strogimi omejitvami. Motokrosisti so sicer še malce na trnih, ampak avgusta naj bi se sezona nadaljevala. Svetovno prvenstvo v reliju (WRC) ima verjetno najbolj majav koledar do konca sezone, saj je organizacija relija tolikšen zalogaj, da si nihče od organizatorjev ne želi kar tako vreči pol leta trdega dela v nič.

Ampak to je pač kruta realnost. Očitno se bo tudi WRC moral prilagoditi razmeram v svetu s posegi v organizacijo in način izvedbe relijev za SP, ki so zaradi narave športa najdaljši, najbolj podvrženi improvizaciji in najteže nadzirljivi. Tudi zato izvedba (okrnjene) sezone – ne glede na objavljeni koledar – še vedno visi v zraku.

Začelo se je tudi pri nas. In to v času, ko vlada spet uvaja strožje omejitvene ukrepe, ko nam spet grozi zapiranje meja … Priznati moram, da sem bil tudi sam nekoliko skeptičen. Ne zaradi dejstva, da relija ekipa v AMTK ne bi znala izpeljati (z izvedbeno številko 35 so seveda ne le dokazali, da znajo, ampak da so tudi dovolj – trmasti). Bolj sem bil skeptičen, kako bo k takšni prireditvi, kjer gledalci so, pa jih spet ni, pristopila uradna zdravstvena oblast.

No, kot kaže, je tudi tam še vedno dovolj zdrave pameti, ki pravi, da vsake dobre ideje in organizacijskega napora ne gre kar tako ubiti zaradi administrativnih (in birokratskih) ovir. So pa tudi organizatorji pokazali, da razumejo situacijo in so se ji, kolikor je bilo to le mogoče, pragmatično prilagodili. Reli je uspel (več na strani 102), mednarodna zasedba je pokazala, da je to prava pot. Velenjčani so pokazali, da gre. Kako naprej, pa bomo videli.

In tudi s to (kruto) realnostjo se bo moral spopasti nov predsednik avtomobilistične panožne zveze AŠ 2005 – prvi po Tonetu Anderliču od ustanovitve pred davnimi 20. leti. Rado Raspet se zdi pravi za nove razmere. Te so skoraj tako burne in nepredvidljive, kot so bile revolucionarne osamosvojitevne razmere, ko se je AŠ 2005 ločeval od AMZS pred kakšnimi 20 leti. No, počakajmo...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri