Naprodaj bo poleti, prvi kupci pa bodo lahko izbirali med omejeno serijo 90 vozil, odetih v enako folijo, s kakršno so bili obdani sloviti predprodukcijski avtomobili in dirkalniki v sezoni 2018.
80. in 90. leta prejšnjega stoletja so bila čas, ki je pripadal (tudi) japonskim športnim avtomobilom. Kot konkurenca klasičnim ameriškim mišičnjakom so se pojavljali po ZDA, njihovo število pa ni bilo zanemarljivo niti v Evropi, sploh pa ne v domovini. Po letu 2000 pa so ti avtomobili počasi začeli izginjati s cest in na prste ene roke bi lahko prešteli tiste (ali njihove naslednike), ki so na trgu ostali tudi po letu 2005.
Zadnja leta pa ceste po svetu znova osvajajo tovrstni avtomobili, in če je bila ena izmed najpomembnejših predstavnikov tistega časa Toyota s svojo pestro modelno paleto – Celica, MR-2 in Supra, so številni avtomobilski navdušenci prav vrnitev slednje pričakovali najdlje izmed vseh. Da se pri Toyoti nekaj kuha, je sicer znano že nekaj let, Suprin 'brat' BMW Z4 je na cesti že od lanskega poletja, danes pa je naposled na ceste zapeljal še težko pričakovan japonski športnik.
No, ne ravno na ceste, saj je japonska znamka novinca predstavila v sklopu danes odprtega avtomobilskega salona v Detroitu. S tem se je končala zgodba koncepta FT-1, ki ga je Toyota predstavila že 'davnega' leta 2014, prav tako na severnoameriškem avtomobilskem salonu. Od slednjega je serijski avtomobil povzel večji del oblike, kar je Toyota dala vedeti že s sicer zamaskiranim dirkalnikom ekipe Toyota Gazoo, s katerim so nastopali v letu 2018.
Osnova avtomobila je že znana
A če je bila oblika avtomobila maskirni foliji navkljub znana že pred razkritjem avtomobila, pa je tisto, kar se je skrivalo pod njo do zdaj, še vedno velika skrivnost. Zdaj pa je jasno tudi to. Najprej naj povemo, da se pod motornim pokrovom ne skriva nikakršna novost. Za pogon bo namreč skrbel trilitrski šestvaljni turbo bencinski motor, prav tak, kot ga ima njen nemški bratranec Z4. Ta bo poganjal zadnji kolesni par, na katerem bo diferencial z možnostjo popolne zapore, na kolesa pa se bo prenašalo 340 'konjev' ali 250 kilovatov moči. O končni najvišji hitrosti pri Toyoti ne govorijo, zato pa je znano, da bo novinka do 100 kilometrov na uro pospešila v le 4,3 sekunde.
Skrivnost avtomobila pa naj ne bi bila v motorni moči, ampak v dimenzijah vozila. Pri Toyoti radi povedo, da med širino in medosno razdaljo velja 'zlato' razmerje 1 : 1,55, zaradi česar naj bi avtomobil ponujal odlično lego na cesti, svoje pa naj bi dodala še idealna razporeditev teže v razmerju 50 : 50. Poleg tega naj bi bila šasija nove Supre še nekoliko bolj toga kot pri Lexusu LFA, sicer pa bo avtomobil stal na 19-palčnih platiščih iz kovane litine.
Toyota predvideva, da bo evropskemu trgu prve primerke športnika dostavila letos proti koncu poletja, v prvem letu naj bi kupce našlo 900 vozil, prvi kupci pa bodo deležni še nekaterih dodatnih ugodnosti, o katerih pri Toyoti še ne govorijo. Sicer pa bodo kupci lahko izbirali med dvema paketoma opreme, Active in Premium, že v osnovi pa bo avtomobil opremljen s posebnimi športnimi (električno nastavljivimi) sedeži, odetimi v alkantaro, LED-žarometi, 8,8 palca velikim zaslonom informativno razvedrilne naprave.
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem