Zahodnih avtomobilov ni, a jih imajo vsi, ruski trgovci si zadovoljno manejo roke

Po odhodu tujih proizvajalcev Rusi zdaj na veliko kupujejo rabljene avtomobile kar na velikih tržnicah, prodajalci pa se veselijo mastnih zaslužkov.

Ruski uvozniki in prodajalci rabljenih avtomobilov se ob omembi sankcij zaradi invazije v Ukrajino samo nagajivo nasmehnejo. Odkar so evropski proizvajalci prenehali dobavljati nove avtomobile in ruske avtomobilske tovarne samo še životarijo, je namreč posel dobesedno eksplodiral  in še nikoli jim ni šlo tako dobro kot zdaj.

Veliko uvoženih avtomobilov pride na tržnice, kakršna je tista na severovzhodu Sankt Peterburga. Še pred nekaj leti so lastniki avtomobilov in poklicni trgovci tam ponujali rabljene avtomobile, ki so bili nekoč uvoženi v Rusijo kot novi ali sestavljeni v eni od številnih ruskih tovarn mednarodnih proizvajalcev. To se je v nekaj mesecih popolnoma spremenilo – v smeri, ki si je lani zagotovo nihče ne bi predstavljal in ogromno parkirišče avtomobilske tržnice v Sankt Peterburgu je zdaj napolnjeno predvsem s sveže uvoženimi rabljenimi avtomobili iz Evrope.

»Pol dneva preživim na spletu in iščem avtomobile. Mercedes, Porsche, Volkswagen, vse je tam. Preostali čas pa iščem litovske prevoznike avtomobilov in voznike, da pripeljejo vozila iz Nemčije v Rusijo. Do nabavne cene 50.000 evrov je uvoz povsem legalen. Vse nad tem se plača z računa v Gruziji ali na Kitajskem. Zelo poenostavljeno rečeno, avtomobili so nato uradno na poti v drugo državo, vendar ostanejo v Rusiji. Vsekakor pa na carini EU še nisem imel težav«, pravi eden od tamkajšnjih prodajalcev.

Neposreden uvoz rabljenih avtomobilov iz tujine se pred vojno v Ukrajini skorajda ni splačal, ker je Rusija zaprla svoj trg z drakonskimi uvoznimi dajatvami do 48 odstotkov nakupne cene. Za starejše modele je carina ob uvozu zahtevala od dva do tri evre za kubični centimeter, odvisno od prostornine motorja, kar pri dvolitrskem motorju znaša tudi do 6000 evrov. Nov avto iz ruske proizvodnje je bil običajno cenejši. Ti časi so mimo. Ker ruskih vozil preprosto skoraj ni več, so ruski kupci avtomobilov pripravljeni seči globlje v žep, ker druge izbire pravzaprav niti nimajo.

Avtomobilska tržnica v Sankt Peterburgu ni osamljen primer. Podobno je tudi na severovzhodu ruske prestolnice. Tam, kjer je še pred časom na kupce čakala množica novih avtomobilov azijskih in evropskih znamk, zdaj prevladujejo rabljeni avtomobili. Verjetno najbolj znana ruska avtomobilska tržnica je v Vladivostoku, tam vsak mesec na tisoče rabljenih avtomobilov iz Japonske najde nove ruske lastnike.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"