Zastava 101 - toliko bi bilo zanjo potrebno odšteti danes

10. 8. 2021 | Jure Šujica
Deli
Zastava 101 - toliko bi bilo zanjo potrebno odšteti danes (foto: Arhiv AM)
Arhiv AM

Njena cena bi bila primerljiva s konkurenco - a jasno s precej manj opreme.

Zastava 101 je bila v času skupne države eden najbolj priljubljenih avtomobilov – pa tudi najbolj cenovno dostopnih in zaradi takratnih razmer najlažje dosegljivih. Proti koncu proizvodnje in po razpadu Jugoslavije je priljubljenost zaradi zastarelosti hitro začela upadati in četudi bi bila na voljo še danes, bi se verjetno našla največ peščica ljudi, ki bi jo še vedno kupila. In koliko bi pravzaprav morali odšteti zanjo?

Odgovor na omenjeno vprašanje so pred dnevi ponudili na uradni Facebook strani foruma, posvečenega Zastavi 101, kjer so objavili del testa iz arhivske izdaje revije Avto magazin z letnico 1972, izdano na hrvaškem trgu. Iz omenjenih podatkov je mogoče razbrati, da je bilo za testni primerek tedaj potrebno odšteti 40.040 dinarjev ali 2.084 takratnih ameriških dolarjev, brez upoštevanja obveznega zavarovanja.

Dražja kot Dacia Sandero

Iz objavljene fotografije je sicer mogoče razbrati, da je bila Zastava 101 nekoliko cenejša od zmogljivejše različice Volkswagnovega 'Hrošča' z oznako 1.302 LS, predhodnika Golfa, pri čemer bi vse tri avtomobile zaradi velikosti danes še najlažje uvrstili v tako imenovani segment C oziroma razred kombilimuzin nižjega-srednjega razreda.

Kakorkoli, na omenjeni strani so izračunali, da bi, upoštevajoč inflacijo za novo Zastavo 101 bilo danes potrebno odšteti, upoštevajoč inflacijo 21.293,84 evrov. Veliko? Da, če upoštevamo, da je za primerljivo veliko Dacio Sandero (najcenejšim predstavnikom tega segmenta) s srednjim paketom opreme potrebno odšteti 10.090 evrov, medtem ko vas bo takšna z višjo stopnjo opreme, ki ročno klimatsko napravo poleg drugih dodatkov, ki jih v času zastave 101 še niso poznali, ponuja že serijsko stala 12.690 evrov. Za 21 evrskih tisočakov bi na drugi strani že lahko izbirali tudi med precej bolj uglednimi in udobnimi ter varnimi avtomobili.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol