Letošnji izbor je končan – in prvič v 30. letni zgodovini izbora je Toyoti uspelo prepričati tako bralce, poslušalce in gledalce kot strokovni del žirije.
S sklepnim delom izbora, torej glasovanjem redakcij, ki sodelujejo v izboru, se je končal letošnji že 30. izbor Slovenski avto leta, ki je potekal od oktobra lani. Morda za koga malce presentljivo, za marsikoga pa tudi ne, se je letos na vrh zavihtel model japonskega giganta Toyota. Yaris Cross, kompaktni SUV je torej uspel prepričljivo zbrati največ točk (50) in tako na prestolu nasledil Škodo Octavio.
Pet modelov se je uvrstilo v sklepni del izbora, kjer so svoje glasove podeljevali bralci, poslušalci in gledalci: Yaris Cross, pa Opel Mokka, dva električno gnana modela – Škoda Enyaq in VW ID.4, pa še prepričljiv hibridni križanec Renault Megane Conquest (v zahodni Evropi znan tudi kot Arkana). Verjetno vam ni pobegnilo, da so vsi našteti križanci ali SUV modeli, kar dovolj zgovorno govori o popularnosti tega koncepta tudi pri nas. In vsi ponujajo neko stopnjo hibridizacije ali/in električni pogon (BEV).
Oglejte si torej video predstavitev letošnjih finalistov in razglasitev slovenskega avtomobila leta 2022:
Yaris Cross z naskokom
Največ točk iz prvega dela glasovanja je s seboj odnesel prav Yaris in si s tem zagotovil tudi boljši 'štartni položaj' (pred Enyaqom). Potem pa je v glasovanju, ki je letos potekalo pred kamerami v modernem industrijskem okolju tovarne TPV Automotive v Brežicah, precej hitro jasno, da je tudi večino žirije bolj prepričal kompaktni Japonec. Predstavniki žirije (ki jo sestavljajo uredništva: Avto Magazin, Avtomobilnost in Val 202, Delo in Slovenske novice, Dnevnik, EVO, Komotar Minuta, Motorevija, Siol in Večer) so predstavili svoje favorite in podelili točke po ključu 6-4-3-2-1. Na koncu je kot rečeno prepričljivo slavil Yaris s kar 15 točkami naskoka pred Meganom Conquest, še pet manj jih je zbral Enyaq. Na četrtem mestu je pristala Oplova Mokka, na petem pa Volkswagen ID.4.
Ločnikarjeva 12
Ljubljana-Vič
Sejmiška pot 8A
Sežana
Podgorje 115
Kamnik
Kako smo se odločili v Avto magazinu
V redakciji Avto magazina smo sicer dali prednost Enyaqu, ki je točke nabiral predvsem s svojo agilnostjo, notranjo ureditvijo, izbranimi materiali, prostornostjo in praktičnostjo. Ter seveda sodobnim (električnim) pogonom. Po drugi strani pa je tudi v naši redakciji Yaris ostal trdno na drugem mestu, kjer je večina novinarjev izpostavila predvsem njegove praktične kompaktne dimenzije v povezavi s sodobno (in popularno) SUV-jevsko obliko, zelo dober nabor varnostnih in asistenčnih sistemov, ugodno ceno, štirikolesni pogon, … V Avto magazinu smo sicer na tretje mesto postavili ID.4, na četrto Conquesta in na peto Mokko.
Yaris Cross bo torej ponosno nosil naslov Slovenski avto leta do začetka 2023, čeravno se bo izbor njegovega naslednik začel že jeseni letos v 31. izvedbi najstarejšega in najbolj množičnega tovrstnega slovenskega izbora.
Novo na Metroplay: Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec