Združeni kar dve dirkaški legendi, ena obujena po štirih desetletjih

695 Tributo se klanja enemu najbolj prepoznavnih reli avtomobilov vseh časov.

Združeni kar dve dirkaški legendi, ena obujena po štirih desetletjih (foto: Abarth) Abarth
5. 5. 2022

Fiat 500 je avtomobilska ikona sama po sebi. Še posebej legendarni pa so prav vsi primerki, ki namesto Fiata v imenu nosijo oznako Abarth. Mali športniki so namreč navduševali športne voznike že pred desetletji, prav nič drugače pa ni niti danes. Prav enak efekt pa je povzročal tudi Abarth 131 Rally, legendarni kupejevski reli dirkalnik, ki se je v zgodovino relija vpisal z zlatimi črkami. Svojo zadnjo dirko je le-ta odpeljal pred natanko 40. leti.

Preberite še: Prihodnost legendarnega škorpijona je vse bolj jasna

Okrogla obletnica se je vodstvu znamke Abarth zato zazdela primerna za predstavitev prav posebnega avtomobila. A če ste ob tem pričakovali povsem nov avtomobil, retro oblikovan kupe, vas moramo razočarati. V počastitev spomina na legendarni dirkalnik, s katerim je Walter Röhrl slavil na reliju Akropolis in pa na reliju Monte Carlo, so namreč pripravili omejeno izdajo modela Abarth 695, poimenovano Tributo 131 Rally.

Tovrstnih posebnih izdaj je 695 doživel že kar nekaj, tokratna pa se od preostalih razlikuje po posebni tribarvni shemi zunanjosti, Sabeltovih dirkaških sedežih in pa številnih skritih dodatkih v kabini, ki jih bodo morali lastniki odkriti sami. Med njimi je več všitih silhuet 131 Rally, ki jih lahko najdemo na armaturni plošči, sedežih in drugod. Gre za tako imenovana 'Velikonočna jajca' (Easter Eggs), katerih čar je, da so skrita očem, s čimer ob razkritju ponudijo še toliko več veselja.

Omejen - a zgolj s številom izdelanih primerkov

Na področju tehnike sprememb praktično ni. Pod motornim pokrovom se bo skrival že znani 1,4-litrski bencinski motor s 180 'konji' ali 132 kilovati moči, ki bo ponujal najvišjo hitrost 225 kilometrov na uro. Opremljen bo s Koni FSD vzmetenjem in Brembo štiribatnimi zavorami spredaj, del aerodinamičnega paketa pa bo zajemalo tudi prilagodljivo zadnje krilce z 12 možnostmi nastavitev, ki bo pri hitrosti 200 kilometrov na uro in maksimalnem naklonu 60 stopinj ponujalo dodatnih 42 kilogramov potiska k tlom.

Nova izvedba modela 695 Tributo pa bo precej ekskluzivna. Izdelali jih bodo namreč prav toliko, kot narekuje ime - 695 (in ne zgolj 131) - s koncem pomladi pa bodo na voljo kupcem po vsem svetu. A le če bodo ti zanj pripravljeni odšteti okrog 35.000 evrov, kolikor bo glede na ceno v Veliki Britaniji znašala cena tudi drugod.