Rak rana zelene mobilnosti ... Kakšna je rešitev?

V Nemčiji namesto načrtovanih 15 milijonov električnih avtomobilov do leta 2030, za letos napovedujejo 14-odstotno zmanjšanje prodaje, po tem, ko so ukinili subvencije. 

Noben nemški proizvajalec trenutno nima na trgu električnega avtomobila, ki bi stal manj kot 25.000 evrov, večina cen pa se giblje krepko čez 30.000 evrov. Lani je Volkswagen umaknil kompaktno prodajno uspešnico e-up! s trga – domnevno zato, ker ni bil več donosen. VW ne namerava vrniti cenejših električnih vozil na trg do leta 2026. Medtem pa Mercedes in njegov kitajski partner Geely še naprej dodajata opremo E-Smartu, zaradi česar je dražji. V večini primerov je nakup električnega avtomobila nekaj tisoč evrov dražji od nakupa primerljivega z motorjem z notranjim zgorevanjem.

Še daleč od cilja za leto 2030

Nekateri lastniki električnih avtomobilov »pozabijo« na časovno omejitev polnjenja in zasedajo polnilna mesta drugim, ki rabijo oskrbo z elektriko.

Nekateri lastniki električnih avtomobilov »pozabijo« na časovno omejitev polnjenja in zasedajo polnilna mesta drugim, ki rabijo oskrbo z elektriko.

Freepik

Nemško združenje avtomobilske industrije (VDA) pričakuje, da bo prodaja električnih avtomobilov letos padla za 14 odstotkov. Ta napoved je tudi posledica gospodarskih razmer z recesijo, inflacijo in zelo nestanovitnimi cenami električne energije, ki so bile lani med najvišjimi v Evropi. Poleg tega je vlada sredi decembra preklicala subvencije za nakup električnih avtomobilov v vrednosti do 4.500 evrov, ta nenadna odločitev pa je vznemirila kupce in osupnila proizvajalce avtomobilov.

arhiv AM

Hkrati je bil preklican tudi 200-milijonski program subvencij, ki je bil objavljen šele junija in je bil namenjen spodbujanju zasebnih polnilnih mest poleg povezanih solarnih sistemov in hranilnikov električne energije. V enem zamahu so bili potrošniki, ki so želeli kupiti drago tehnologijo, prepuščeni sami sebi. Nemška vlada tako čedalje bolj vnaša zmedo med kupce električnih avtomobilov, njen cilj, da bo do leta 2030 na nemških cestah 15 milijonov električnih avtomobilov, pa vse bolj bledi, za zdaj jih je le desetina od načrtovanega števila.  

Nemčija ne postavlja več meril  

Volkswagen

Ker si proizvajalci prizadevajo, da bi se znebili svojih zalog električnih avtomobilov, je na začetku leta divjala cenovna bitka brez primere. V prvem četrtletju so trgovci ponujali 15-odstotne, 20-odstotne in včasih še večje popuste. Tisti, ki so že imeli električne avtomobile, so morali opazovati, kako se je njihova vrednost topila. Lizing je postal manj zanimiv, ker so obrestne mere visoke, električna vozila pa izgubljajo vrednost hitreje od pričakovanj. Podjetja za najem avtomobilov, kot je Sixt, množično črtajo električna vozila iz svoje ponudbe, ker je finančno tveganje previsoko.

Profimedia

Zdi se, da Nemčija v svetovni avtomobilski industriji ne odloča več, ker hitrost in tehnologijo zdaj določajo drugi. Na Kitajskem, največjem avtomobilskem trgu na svetu, je skoraj četrtina vseh prodanih novih avtomobilov povsem električnih. V konkurenci ne dominirajo več VW, BMW ali Mercedes, temveč ameriška Tesla in kitajski BYD. In novinci se ne omejujejo več na svoje domače trge – osvajajo tudi tržni delež v Nemčiji in Evropi.

Preberite še:

Novo na Metroplay: Po svetu kulinarike in nazaj domov | Jorg Zupan