Ženeva 2019: Audi z električnimi in elektrificiranimi novostmi

Predstavili so novo generacijo priključnih hibridov TFSI-e, glavna pozornost pa je bila namenjena športnemu terencu, konceptu Q4 E-tron.

Ženeva 2019: Audi z električnimi in elektrificiranimi novostmi (foto: Dušan Lukič) Dušan Lukič
5. 3. 2019

Lani je Audi v Ženevo pripeljal popolnoma zakamufliranega električnega e-trona. Ta je v vmesnem času že zapeljal na proizvodni trak, letos pa je v Ženevi njegovo mesto prevzel njegov bodoči mlajši brat (za zdaj še v konceptni fazi), Q4 E-tron. Kupejevsko oblikovan križanec pod karoserijo skriva par elektromotorjev s skupno močjo 225 kilovatov (150 kilovatov proizvede zadnji, 75 kilovatov pa sprednji elektromotor). Za njihovo delovanje bo skrbel baterijski sklop z zmogljivostjo 82 kilovatnih ur, ta pa bo skrbel za domet več kot 450 kilometrov, merjeno po standardu WLTP.

Avtomobil je dolg 4,59 metra (širok 1,9 metra), Audi pa ob tem izpostavlja 2,77 metra dolgo medosno razdaljo, kar je največ v razredu srednje velikih športnih terencev, tega podatka pa bodo veseli predvsem potniki na zadnji klopi. Tudi v notranjosti je bil, tako kot že pri pogonu vozila, velik poudarek namenjen misli na okolje. Med drugim so tako iz recikliranih materialov izdelali tla avtomobila.

Q4 e-tron koncept je peti Audijev električni avtomobil, nikakor pa ne zadnji. Še letos mu bo namreč sledil Q2L e-tron, namenjen le kitajskemu trgu, v prihodnjem letu pa naj bi končno luč sveta ugledal športni štirivratni kupe e-tron GT, ki bo prišel v približno enakem času kot serijska različica Q4 e-tron. Omenjeni kupe, razvit v sodelovanju s Porschejem, je sicer na salonu doživel svojo evropsko premiero.

Na razstavnem prostoru Audija je še nekaj priključnih hibridov, s katerimi smo spoznali tudi novo Audijevo nomenklaturo, ko gre za hibride. Predstavili so namreč modele Q5, A6, A7 in A8 s pogonskim sklopom z imenom TFSI e, medtem ko bo naziv e-tron od zdaj rezerviran le za električne različice. Vsi navedeni modeli bodo lahko prevozili do 40 kilometrov le z elektriko, vstopni modeli pa bodo razvili 220 kilovatov (295 'konjev') največje moči, razen modela A8, ki bo s trilitrskim bencinskim šestvaljnikom zmogel kar 330 kilovatov (443 'konjev').

Prenove so bili deležni modeli TTS, TT RS Coupe in TT RS Roadster. Pri prvem je nekaj razlik vidnih že navzven, predvsem pa bo pogonski agregat razvil 20 njutonmetrov navora več, ki ga bo do koles prenašal s pomočjo serijskega sedemstopenjskega dvosklopčnega menjalnika. Zmogljivejši različici RS bosta nekoliko drugačni, motor z 294 kilovati moči in 480 njutonmetri navora ostaja nespremenjen, enako pa velja za edino menjalniško opcijo – sedemstopenjski S tronic.

Ogledali smo si lahko novega SQ5 TDI. Dizelsko alternativo najzmogljivejšemu Q5 poganja trilitrski šestvaljni dizel z močjo 255 kilovatov (347 'konjev') in 700 njutonmetri navora, pomaga pa mu 48-voltni elektromotor.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri