Leta 1992 nastalo podjetje je neposredno povezano celo z nastankom prvega terenskega vozila na svetu.
Za Američane in ameriška podjetja je znano, da znajo marsikdaj pretiravati, še posebno, ko gre za velikost … vsega. To se zelo dobro kaže tudi v avtomobilski industriji. Ravno v ZDA se je namreč začela evforija s športnimi terenci, prav tako je tam pravzaprav nastalo prvo pravo terensko vozilo, danes znano pod imenom Jeep. Prav s to znamko pa je posredno povezana tudi znamka Hummer, ki je nastala leta 1992. A njeni začetki segajo še mnogo dlje, na začetek prejšnjega stoletja.
Zgodba podjetja Hummer sega v daljno leto 1903, ko je v mestu Terre Haute v zvezni državi Indiana nastalo avtomobilsko podjetje Overland Automotive. To je nastalo iz britanske znamke avtomobilskih motorjev Standard Motor Company, ki se je istega leta iz Velike Britanije razširila v ZDA. Znamka je hitro rasla in že do leta 1908 predstavila kar sedem modelov, preden jo je še istega leta odkupil John Norton Willys in jo preimenoval v Willys-Overland. Ime Overland je nato ostalo v uporabi vse do leta 1926, ko se je znamka Willys-Overland preimenovala v Willys-Whippet.
Prebujanje in počasno osamosvajanje
Kar nekaj desetletij je nato v ZDA obstajala zgolj ena avtomobilska znamka za proizvodnjo terenskih vozil, ki si je primat priborila med drugo svetovno vojno, to je Jeep, ki je v tem času pravzaprav tudi nastal. Ime Willys je na drugi strani zamrlo po letu 1963, ko se je znamka po nekaj izredno uspešnih letih proizvodnje terenskih vozil znova vrniti v segment osebnih vozil. Če ste prebrali zgodovino znamke Jeep, o kateri smo pisali pred kratkim, se boste verjetno spomnili, da je omenjeni poskus skoraj pokopal celotno znamko, ki jo je nato rešilo podjetje Kaiser Motors, iz katerega je nato nastala znamka Kaiser-Jeep. Znamka je od takrat redno sodelovala z vojsko in drugimi državnimi organi (med drugim z ameriško pošto).
Prihodnjih nekaj let je šlo Jeepu dobro, že leta 1970 pa je iskalo novega lastnika, tokrat se je za nakup odločilo podjetje American Motor Company ali AMC. Danes propadlo podjetje je bilo v tistem času eno od največjih na ameriškem trgu in tako si je lahko privoščilo, da je znamko Jeep, najbolj dobičkonosen delež podjetja Kaiser-Jeep uvrstil pod novo vejo, poimenovano AM General.
Razlog za njeno preimenovanje je povsem preprost. AMC je korporacijo AM General zadolžil izključno za izdelavo terenskih vozil za civilne in vojaške potrebe. Prav tukaj pa se skriva razlog za uspešno delo podjetja. Leta 1982 je namreč matično podjetje AMC dokončno propadlo oziroma ga je prevzel francoski avtomobilski velikan Renault. A ne v celoti. Ameriška zakonodaja namreč prepoveduje prodajo domačih podjetij, ki proizvajajo obrambno tehnologijo tujim korporacijam. To se je zgodilo ravno v času velikega naročila s strani vojske, novi lastnik znamke AM General pa je tako postala domača korporacija LTV.
Potrebe vojske rodijo legendo
Omenili smo, da je ameriška vlada leta 1983 z AM General sklenila veliko pogodbo. Podjetje iz South Benda v Indiani (tja se je preselilo leta 1964) se je namreč zavezalo, da bo za potrebe vojske razvilo in v petih letih izdelalo 55.000 lahkih vojaških terenskih (transportnih) vozil. Nastal je High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle ali krajše HMMWV. Kot omenjeno, je prvotno naročilo obsegalo 55.000 vozil, nikakor pa to ni bilo edino. Proizvodnja je namreč potekala naprej, tudi za potrebe drugih držav (med njimi Slovenije) in tako je do leta 2012 s proizvodnih trakov zapeljalo več kot 280.000 'Hum-vee-jev'.
Hum-vee je postal pravi simbol ameriške moči, zaradi svoje markantne in prepoznavne podobe pa je vse več ljudi želelo vozilo imeti na domačem dvorišču. Med njegovimi privrženci je bil takrat eden od najbolje plačanih igralcev v Hollywoodu, Arnold Schwarzeneger, in ko je AM General leta 1992 naposled začel proizvodnjo civilne različice model M998 – pozneje znanega pod imenom H1 – je bil prav Schwarzeneger tisti, ki je prejel prva dva.
H1 je bil tisti avtomobil, ki je naposled na trg ponesel znamko Hummer. Ta je bila uradno ustanovljena leta 1992, z modelom H1 pa je hitro zaslovela. Zrasla je in pridobivala čedalje večji krog privržencev. Uspešno znamko je tako že leta 1998 kupil General Motors in zgodbo začel intenzivno širiti. V letih 2002 in 2005 sta na trg zapeljala modela H2 in H3, ki z velikim bratom z izjemo imena nista imela veliko skupnega, oba sta namreč nastala na platformah civilnih križancev in poltovornjakov koncerna GM.
Neizprosna kriza prevelik zalogaj
Veliki, dragi in neekonomični terenci pa za relativno majhno znamko nikakor niso dobrodošli, če nastopijo finančne težave, in tako je bilo tudi z znamko Hummer. Po izbruhu gospodarske krize leta 2008 je podjetje beležilo vse večje izgube, nič bolje pa se ni godilo niti General Motorsu. Matično podjetje se je tako leta 2009 odločilo za prodajo Hummerja in po tem, ko je nekaj časa celo kazalo, da se bo našel kupec iz Kitajske, so napovedi in govorice potihnile, poleti leta 2010 pa je s proizvodnega traku zapeljal še zadnji avtomobil, H3.
Ko je General Motors leta 1998 prevzel znamko Hummer, je s tem prevzel proizvodnjo zgolj civilnih vozil, ne pa tudi vojaških. Te so namreč še vedno proizvajali v podjetju AM General, in čeprav na vidiku za zdaj ni novih naročil, naj bi ti v vojaških vrstah vztrajali tudi po letu 2050. A kot kaže, bodo to tudi zadnja tovrstna vozila, ki so jih izdelali pri AM General, saj naj bi jih sčasoma nadomestila novejša vozila.