Evropski avtomobilski trg se neprestano spreminja, z njim pa tudi razmerja moči med najpomembnejšimi in najmočnejšimi avtomobilskimi imeni.
Evropski avtomobilski trg je tretji največji na svetu, za Kitajsko in ZDA, in drugi po uvedbi električnih vozil. Nedvomno pa je (tudi zaradi povečane prisotnosti kitajskih proizvajalcev) na mestu vprašanje, katerim evropskim avtomobilskim znamkam se je v zadnjih dvajsetih letih najbolj omajal položaj oziroma so izgubile največje kose tržne pogače.
Evropske trge v zadnjih dvajsetih letih tradicionalno obvladuje sedem velikih avtomobilskih proizvajalcev: Fiat iz Italije, Citroën, Peugeot in Renault iz Francije, Volkswagen in Opel iz Nemčije ter Ford iz Velike Britanije. Leta 2003 je teh sedem znamk zabeležilo skoraj 58 odstotkov registracij novih avtomobilov v Evropi, umestitev na njihove domače trge pa jim je omogočila relativno močan položaj v primerjavi z japonskimi in korejskimi znamkami. Tako je na primer Opel na nemškem trgu imel desetino tržnega deleža, Renault pa v Franciji celo 27 odstotkov.
Toda potem so prišli križanci in za večino naštetih se je začel postopen padec v brezno. Prvi je evropsko prevlado načel Nissan Qashqai, svoj delež pa sta prispevala tudi Hyundai in Kia, ki sta odprla tovarni na Češkem in Slovaškem, kjer proizvajata konkurenčne avtomobile, ki so očitno z vsakim novim modelom vse bolj po okusu evropskih kupcev. Številke so zgovorne: sedem velikih evropskih avtomobilskih znamk je leta 2013 predstavljalo skoraj 49 odstotkov celotne evropske prodaje, kar je 9 odstotnih točk manj kot desetletje prej. Šest znamk je izgubilo znaten del tržne pogače, izjema je le Volkswagen, ki je svoj delež okrepil z 9,8 odstotka v letu 2003 na 12,6 odstotka leta 2013.
Na polovici letošnjega leta je bilo stanje pri teh znamkah še slabše. Fiat, Citroën, Opel, Ford in Peugeot so dosegli najnižjo raven v zadnjih 20 letih. Renault se je uvrstil na drugo mesto med najnižjimi tržnimi deleži, na drugi strani je Volkswagnu uspelo povečati tržni delež ali ga vsaj ohraniti. Z 10,6-odstotnim deležem v prvi polovici leta je v primerjavi z letom 2013 izgubil dve točki, v primerjavi z letom 2003 pa pridobil 0,8 točke. In vse to kljub aferi Dieselgate s prirejanjem programske opreme za merjenje škodljivih izpustov.
Poleg majhne rasti, ki jo je zabeležil nemški proizvajalec, so veliki zmagovalci v zadnjih 20 letih znamke Toyota, Hyundai, Kia in nazadnje Tesla. Vsi imajo nekaj, česar velike evropske znamke nimajo, to je večjo prilagodljivost, ki jim omogoča, da hitreje ponudijo sveže modele, ki bolje ustrezajo najnovejšim potrebam kupcev.
Preberite še: S katero roko odpirate voznikova vrata iz notranjosti? To je lahko bolj pomembno, kot bi si mislili