Kia se je zapisala v zgodovino in postavila nov svetovni standard za doseg na električni pogon.
Novi dostavnik Kia PV5 Cargo, prvo namensko električno lahko gospodarsko vozilo (tega korejskega proizvajalca in del njegove pionirske ponudbe Platform Beyond Vehicle (PBV), je uradno podrl Guinnessov svetovni rekord z največjo razdalja, ki jo lahko prevozi lahki električni dostavnik na baterijski pogon z največjo nosilnostjo z enim polnjenjem.
Kia PV5 Cargo, ki šele prihaja na evropske trge (v Slovenijo predvidoma v ) z enim polnjenjem in s polno obtežitvijo prevozila je 693,38 kilometra. Za preskus so uporabili 4-vratno tovorno izvedbo z baterijo zmogljivosti 71,2 kilovatne ure in največjo dovoljeno nosilnostjo 665 kilogramov.. Rekordna vožnja je potekala 30. septembra v avtentičnih, realnih pogojih na javnih cestah severno od Frankfurta v Nemčiji.
Rekordna pot je bila skrbno načrtovana, da bi odražala vsakodnevno realnost dostavnih in logističnih operacij. Na 58,2 kilometra dolgi mestni in izvenmestni poti se je PV5 Cargo soočal s semaforji, križišči, krožnimi križišči in tipičnim mestnim prometom, kar ustreza razmeram, s katerimi se večina voznikov srečuje vsak dan. Poleg tega je dostavnik večkrat premagal višinsko razliko približno 370 metrov, 12-krat prevozil krog s polno obremenitvijo in se končno ustavil v dvanajstem krogu.
Za volanom rekordnega PV5 sta bila George Barrow, ugleden novinar, specializiran za gospodarsko vozila, zlasti dostavna, in Christopher Nigemeier, višji inženir v Hyundai Motor Europe Technical Center (HMETC). Nagrajeni novinar ima več kot 15 let izkušenj s poročanjem o lahkih gospodarskih vozilih. Od leta 2016 je tudi član žirije izbora International Van of the Year (IVOTY), kjer zastopa Združeno kraljestvo. Nigemeier ima diplomo iz strojništva in je bil član razvojne ekipe PV5.
Poskus naskoka na rekord je bil skrbno pripravljen. Inšpektorji iz TÜV Hessen in buck Vermessung so nadzorovali postopek natovarjanja in preverili skladnost s specifikacijami glede teže. Vožnja so neprekinjeno snemali z GPS-sledenjem in kamerami v kabini. Pred odhodom je bila baterija PV5 napolnjena do 100 odstotkov, vtičnica za polnjenje in tovorni prostor pa sta bila zapečatena do konca 22-urne in 30-minutne vožnje.
Kot prvi model med novimi električnimi dostavniki znamke je Kia PV5 zgrajen na inovativni arhitekturi, ki s prilagodljivostjo omogoča več konfiguracij – tovorno, potniško, šasijo s kabino in vozilo, prilagojeno za invalidske vozičke ter za široko paleto komercialne in osebne uporabe.
Različica PV5 Cargo ima do 4,4 kubičnih metrov prostora za tovor in nosilnost do 790 kilogramov. Kupci lahko izbirajo med več možnostmi baterij – 51,5 kWh, 71,2 kWh in kmalu tudi 43,3 kWh –, ki so prilagojene njihovim operativnim potrebam.




