Znane so cene za električni tovornjak Tesla Semi

23. 11. 2017 | Jure Šujica
Deli
Znane so cene za električni tovornjak Tesla Semi (foto: Tesla)
Tesla

Sodeč po predvidenem ceniku bodo precej nižje od pričakovanj, zato smo naredili izračun, ali se njegov nakup splača.

Konec prejšnjega tedna, v petek smo poročali, da je ameriški proizvajalec električnih avtomobil Tesla končno predstavil dolgo pričakovan električni tovornjak Tesla Semi. Za vlačilec, ki naj bi navduševal s pospeški, primerljivimi z marsikaterim športnim avtomobilom in pa dometom do 800 kilometrov z enim polnjenjem cena takrat še ni bila znana, lastnik in ustanovitelj podjetja Tesla pa je napovedal, da bo za naročilo tovornjaka potrebno vplačati 5.000 dolarjev pologa.

Danes pa je kalifornijsko podjetje objavilo tudi uradni – čeprav 'le' pričakovani cenik – za svoj prvi tovornjak Tesla Semi. Pričakovanjem navkljub pa cena novega tovornjaka sploh ne bo pretirano visoka. V ponudbi bosta tako dva tovornjaka, eden z dosegom do 500 kilometrov in drugi, katerega doseg z enim polnjenjem naj bi znašal 800 kilometrov. V ZDA naj bi bilo za manj zmogljivo različico potrebno odšteti 150.000 dolarjev oziroma dobrih 126.000 evrov, za bolj zmogljivo različico pa 180.000 dolarjev, kar prevedeno v evropsko valuto pomeni slabih 152.000 evrov.

 

Stepping into the cockpit

A post shared by Tesla (@teslamotors) on

Razlika v porabi že na krajših razdaljah

Cena tovornjaka je sicer še vedno precej višja od cen primerljivih tovornjakov s klasičnimi motorji, vendar pa bi se zanjo lahko odkupil s porabo. Teslov tovornjak naj bi namreč porabil 125 kWh energije na 100 kilometrov, kar znese le slabih 15 evrov na 100 kilometrov. Ob predpostavki, da običajni vlačilci porabijo na enaki razdalji približno 30 litrov nafte (lahko pa tudi precej več), njihov strošek za nafto na enaki relaciji nanese na 37,56 evra, oziroma 22,5 evrov več, kot pri Teslovem tovornjaku.

Razlika v stroških za porabo je tako velika, da bi pri zgolj stroških za gorivo pri Tesla Semi po prevoženih 560.000 kilometrih in zgoraj navedenih podatkih privarčevali toliko denarja, da bi si lahko omislili nov tovornjak – različico z manjšim dosegom – pri čemer pa nismo upoštevali stroškov vzdrževanja ne enega, ne drugega vozila, že zdaj pa je jasno, da so stroški vzdrževanja električnih avtomobilov mnogo nižji od tistih pri klasično gnanih. Zanimivo bo torej videti, ali bo tovrstna matematika vzdržala tudi v praksi.

Jure Šujica
Foto: Tesla

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja