Poteze, ki jih že dlje časa izvaja predsednica sklada, magistrica Mojca Vendramin, naj bi dolgoročno škodovale razvoju e-mobilnosti v Sloveniji.
Pred približno mesecem dni, 14. marca (in le nekaj dni pred začetkom karantene), je Eko sklad, agencija, ki med drugim skrbi za financiranje trajnostnemu razvoju naklonjenih naložb, objavil novico, da bodo znižali subvencije za nakup električnih avtomobilov s 7.500 na 6.000 evrov, hkrati pa bodo popolnoma ukinjene subvencije za nakup vseh vrst hibridov. Ukrep je začel veljati še isti dan, ukrepi pa so v strokovnih krogih povzročili nemalo slabe volje.
Na potezo Eko sklada so se tako najglasneje odzvali v društvu E-mobility, kjer na najrazličnejše načine skrbijo za širitev in promocijo trajnostno naravnane mobilnosti v Sloveniji. V odprtem pismu, ko so ga danes posredovali v javnost, tako predsednik omenjenega društva, Primož Lemež, zahteva odstop direktorice sklada, magistrice Mojce Vendramin, oziroma da za njen odhod poskrbi minister za okolje in prostor, Andrej Vizjak. Kot razlog za zahtevo po odstopu navaja neetičnost omenjenih ukrepov in pa izvajanje potez Eko sklada, s katerimi po lastnem mnenju ne skrbi, temveč zavira razvoj e-mobilnosti v Sloveniji. Pismo, ki je bilo poslano tudi na vlado, si v celoti lahko preberete spodaj.
Spoštovana gospa direktorica magistrica Mojca Vendramin!
Spoštovani predsednik vlade Janez Janša, spoštovani gospod minister Andrej Vizjak ter ostali ministri!
To odprto pismo pošiljam direktorici Eko sklada Mojci Vendramin, ker želim, da nemudoma odstopi! Sloviti Nikola Tesla je nekoč zapisal: “I don’t care that they stole my idea ... I care that they don’t have any of their own.” In tudi meni je vseeno, če kot direktorica Eko sklada povzemate moje ideje, itak sem jih prek medijev delil z javnostjo. Ne razumem pa, kako da ukradete samo delček, ne pa celotne ideje, kar bi bilo sicer edino smiselno? Ja, res sem časopisu Dnevnik objavil, kaj bo bilo potrebno storiti, da bi pospešili prehod na elektromobilnost.In res sem tam tudi zapisal, da je po mojem smotrno zniževati subvencije za nakup električnih avtomobilov in počasi ukiniti subvencije na priključne hibride. Ampak v istem članku sem tudi zapisal, na kakšen način bi bilo potrebno to storiti in kakšne ukrepe bi bilo sočasno potrebno sprejeti.
Jasno, da ni vsak sposoben tako kot Nikola Tesla, tudi jaz nisem. Ampak vaše popolne ignorance do elektromobilnosti pa vseeno ne razumem. Verjetno Vam ne bom povedal nič novega, če zapišem, da promet ustvarja več kot polovico vseh toplogrednih plinov v Sloveniji ter še veliko večji odstotek PM delcev. Torej industrija, kmetijstvo in gospodinjstva skupaj ustvarijo manj kot polovico toplogrednih plinov. Prioriteta Ekogospodinjstva sklada pa je energetska obnova fasad?!? Razumem, da je to potrebno in koristno, ampak ali ne bi bilo potrebneje in koristneje, da bi v prvi fazi poskušali omejiti škodo, ki jo povzroča promet? Vsak, vsaj malo pameten, četudi ne z IQ-jem Tesle, bi se lotil največjega problema, ki bi ga bilo tudi najlažje rešiti. Ne pa Vi! Veliko lažje se je ukvarjati z eno veliko hišo, kot pa z nekaj deset električnimi avtomobili. Pri hišah se naenkrat porabi veliko večn denarja ter odobri veliko višje kredite. Je pa res, da je tudi rezultat veliko slabši. Ampak to Vas ob pomanjkanju razumevanja in popolni aroganci seveda niti ne zanima. Vaša plača pač ni odvisna od rezultatov in znižanja emisij.
Zakaj torej želim, da odstopite?
Preprosto zato, ker ste sprejeli neumno, da ne rečem idiotsko, odločitev, da znižate subvencijo za električne avtomobile iz 7.500 evrov na 6.000 evrov. Približno tak je bil sicer tudi moj predlog. Razlika med vašo odločitvijo in mojim predlogom pa je zelo velika! Jaz sem namreč predlagal, da to odločitev sprejmete za prihodnje leto in da jo objavite takoj. Vi pa ste odločitev sprejeli in začela je veljati takoj! To pa je tako s poslovnega kot etičnega vidika povsem nesprejemljivo. Če bi Vi v svoji veliki pomembnosti (verjetno mislite, da se vaša pomembnost meri z denarjem, s katerim razpolagate) razumeli ali prvo ali drugo, seveda take odločitve niti slučajno ne bi sprejeli. Seveda sem sam poleg časovnice, ki je s poslovnega vidika za načrtovanje tako nakupa avtomobilov izredno pomembna, predlagal tudi celo vrsto vzporednih ukrepov, ki bi jih morali upoštevati s hkratnim znižanjem subvencij!
Da niti ne govorim, kaj to pomeni v teh časih! Res je, da je bila odločitev o znižanju subvencije objavljena na dan uvedbe karantene, vendar pa smo vsi vedeli, kaj se bo zgodilo, saj je bil COVID –19 takrat že v Sloveniji, ob tem pa smo že v januarju in februarju zaznali prodaje padec prodaje. Prodaja avtomobilov bo tako letos dosegla epsko nizke številke. Ne samo pri nas, v celotni Evropi. Seveda niti slučajno od Vas ne morem pričakovati, da bi razumeli, kako pomembna gospodarska panoga je avtomobilske industrija v Evropi in pri nas, vendar pa bi človek z vsaj malo kmečke pameti razumel, da zaradi velikega padca prodaje –vseh, ne samo električnih –avtomobilov, ne bi še dodatno zaostroval pogojev nakupa.
Ko se pri vaših izjavah že tako radi naslanjate na Norvežane (če bi obiskali,da ne rečem aktivno kakšni od naših konferenc), bi neposredno od njih lahko slišali, zakaj je Norveška na področju e-mobilnosti tako uspešna. Prvi razlog je stabilno financiranje! Ljudje točno vedo, kaj bodo dobili od države, če se bodo odločili za nakup električnega avtomobila. Vi pa naredite ravno nasprotno od uspešnega norveškega recepta! sodelovali na
Verjetno v svoji neskončni pomembnosti in aroganci niti ne veste, kaj bo prioriteta slovenskega predsedovanja Svetu Evropske unije. Naj Vam povem –elektromobilnost!
Zato Vas lepo prosim, da odidete, da nam še v Evropi ne boste delala sramote!
Vas gospod minister Vizjak pa pozivam, da –v kolikor sama ne odide –nemudoma predlagate vladi, da jo zamenja. Težko bi kdo naredil toliko škode okoljski politiki, kot jo je s svojimi neumnimi in škodljivimi odločitvami naredila magistrica Mojca Vendramin!
Lep pozdrav! Primož Lemež, predsednik
(Zgoraj objavljeno pismo izraža mnenje gospoda Primoža Lemeža, ki bo posredoval tudi morebiten odgovor vpletenih, in ne odraža mnenja uredništva revije Avto magazin oziroma medijske hiše Adria Media).
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?