Volvo je eden izmed najglasnejših pobudnikov električnih oziroma elektrificiranih avtomobilov, vsaj v Evropi. Ob tem je zanimivo, da Švedi v ponudbi ob kar lepem naboru hibridov še nimajo pravega električnega avtomobila, kar pa nameravajo kmalu spremeniti z enim izmed mlajših modelov v paleti, križancem XC40. Ta bi luč sveta pravzaprav lahko uzrl že čez dva tedna, od klasične izvedbe pa se bo na pogled kot se zdi le malo razlikoval.
Kot kaže se bo električni XC40 tako od klasičnih različic razlikoval le po zadnjih in sprednjih žarometih, novih (19- in 20-palčnih) platiščih, zaradi odsotnosti izpušnih cevi pa bo dobil tudi nekoliko prilagojen spodnji del zadnjega odbijača. Avtomobil bo imel tudi nekaj več prtljažnega prostora, saj bodo temu namenili prostor sicer namenjen motorju z notranjim izgorevanjem, kar so, tako kot preostale novosti, napovedali z razkrito ilustracijo.
Napoved že pred tremi leti
O podrobnostih na področju elektromotorjev in baterijskega sklopa pri Volvu še ne govorijo, ugiba pa se, da naj bi celotno tehniko povzel po prihajajočem 'bratu', Polestarju 2. Če bo do tega prišlo, potem se bo pod karoserijo nahajal baterijski sklop s kapaciteto 78 kilovatnih ur, avtomobil pa naj bi proizvedel okrog 300 kilovatov moči. Posebno zanimiv je podatek o dosegu, saj naj bi v tem primeru z enim polnjenjem omogočal do 500 kilometrov avtonomije.
Posebno pozornost je bila znova namenjena varnosti potnikov in drugih udeležencev v prometu. Z vidika pasivne varnosti je avtomobil namreč dobil dodatne ojačitve karoserije in celo posebno kletko, ki bo skrbela za njeno varnost pa tudi za znižanje težišča vozila ter s tem boljšo lego na cesti. Na področju aktivne varnosti bo nov sistem ADAS prinesel dodaten nabor asistenčnih tehnologij in s tem pomenil korak naprej na področju avtonomne vožnje, kateri so pri Volvu zelo naklonjeni.
Volvo je električno izvedbo XC40 sicer napovedal že nekoliko pred samo predstavitvijo serijskega vozila s konceptom 40.1. Že takrat je namreč Volvo napovedal, da bo serijski avtomobil lahko poganjala tudi elektrika. Sicer pa bo, čeravno prvi popolnoma električni Volvo, električni XC40 hkrati že drugi elektrificirani XC40 v ponudbi. Volvo namreč že ponuja hibridno izvedbo z oznako T5 Twin Engine, oba pa bosta brez dvoma pripomogla k cilju, da bi bil do leta 2025 vsak drugi Volvo opremljen z elektrificiranim pogonskim sklopom.
Preberite še: