Odprtje avtomobilskega salona v Šanghaju je tik pred vrati, saj je napovedano že z jutrišnjim dnem, ko se bodo začele prve tiskovne konference. Tam bomo tudi mi, prav tako pa Audi, ki bo kot največjo novost predstavil model AI:Me, koncept avtonomnega avtomobila četrte generacije, o katerem se zadnje čase veliko govori. Navdušenja nad njim ne morejo skrivati niti pri Audiju, kjer so se tako dan pred začetkom salona, kjer naj bi bil predstavljen, odločili in vozilo v celoti razkrili.
Kot smo že omenili, gre za kompaktnega enoprostorca, s katerim se Audi vrača v razred, v katerem ga ni več že vse od odhoda modela A2, s katerim pa 4,3 metra dolg in 1,9 metra širok koncept nima ničesar skupnega. Po sorodstveni plati je tako precej bližje konceptu AIcon, predstavljenem leta 2017, s katerim je Audi želel že takrat predstaviti avtonomno vozilo, namenjeno premagovanju večjih razdalj. Pravzaprav ga lahko označimo kar za njegovo nadaljevanje.
Tretja dnevna soba
Pri Audiju so se tako v veliki meri posvetili udobju in vprašanju, kako do štirim potnikom ponuditi dovolj prostora na precej omejenem tlorisu kabine. To so dosegli z medosno razdaljo 2,77 metra, pri čemer so elektromotor (v vozilu bo zgolj eden z močjo 125 kilovatov) postavili nad zadnjo os. Posebnost kabine je razporeditev sedežev, saj so dvema sedežema v prvi vrsti ustvarjalci avtomobila namenili le še dva sedeža v drugi vrsti, katerih položaj pa je mogoče prilagajati povsem po trenutni želji in potrebah.
Omenjena rešitev je le eden izmed elementov, s katerim naj bi AI:Me postal 'tretja dnevna soba', kot pravijo pri Audiju. Notranjost je tako narekovala obliko zunanjosti, med drugim izstopajoča okna na bokih, s katerimi so dosegli še nekaj dodatnih centimetrov širine. V notranjosti sicer prevladujejo les in prečiščene linije. Elemente, kot je volanski obroč in stopalke za upravljanje vozila, bo v avtonomnem načinu mogoče povsem skriti, med sedeži pa se bodo prikazali magnetni podstavki za pijačo in pladnji, na katerih bo mogoče servirati obrok.
Komunikacija med vozilom in voznikom ali potniki bo potekala na več načinov. Z njim bo tako mogoče upravljati s pomočjo glasu, uporabo za dotik občutljivih površin in zaslonov (ki bodo podpirali celo 3D-tehnologijo) ter celo z vidom. Poleg kamer, ki bodo spremljale gibanje oči, bo namreč tu tudi možnost uporabe očal za navidezno resnično, prek katerih bodo lahko uporabniki dostopali do spleta ali pa celo igrali različne interaktivne igre. Podroben prikaz funkcij je Audi sicer predstavil že na letošnjem salonu zabavne elektronike v Las Vegasu. Ideja po poustvarjanju dnevne sobe bo sicer očitna tudi pri izbiri drugih materialov v kabini, kot je corian, ki naj bi bil na dotik še posebno prijeten, kot prvi avtomobil v zgodovini pa bo AI:Me ponudil celo čisto pravo rastlinje v kabini.
Specializirana souporaba avtomobilov
Navzven so inženirji namenili posebno pozornost žarometom, pri čemer tu ne ciljamo le na njihov videz. Potreba bo njih bo v primeru avtonomne vožnje le še delna, zaradi česar bodo hkrati predstavljale vmesnik za komunikacijo z drugimi uporabniki cest. Tudi to rešitev je koncept povzel po AIcon, temu namenu pa bodo služile tudi vse zadnje in stranke luči, po zaslugi katerih jih bo mogoče videti v obsegu 360 stopinj okrog vozila.
AI:Me – kljub dodelani viziji – sicer še vedno ostaja 'le' koncept. Tako gre za tretji Audijev koncept po AIconu in PB 18, s katerim so pri Audiju želel ustvariti električni avtomobil s točno določeno funkcijo in namenom; četrto takšno vozilo bo sledilo na Mednarodnem avtomobilskem salonu v Frankfurtu septembra letos, tako s predstavljeno trojico kakor tudi njihovim prihajajočim bratom pa želi Audi namesto splošno uporabnih vozil posameznikom ponuditi »visoko specializirane avtomobile, ki jih bo mogoče naročiti po potrebi in z razširjenim naborom individualizacije«.