Avstrija ukinja 'eko' omejitev hitrosti za električne avtomobile

Medtem ko bodo lahko v času povečane količine škodljivih plinov klasični avtomobili vozili do 100 kilometrov na uro, bodo vozniki električnih lahko vozili z nezmanjšano hitrostjo. A implementacija je težja, kot se zdi.

Avstrija ukinja 'eko' omejitev hitrosti za električne avtomobile (foto: Asfinag) Asfinag
1. 11. 2018

Verjetno ste se že kdaj peljali po avstrijskih avtocestah in ste na informacijskih tablah nad voziščem videli omejitev hitrosti 100 kilometrov na uro, zraven pa pripis IG-L. Gre namreč za omejitev hitrosti, povezano s preveliko onesnaženostjo zraka, njihov namen pa je z znižanjem hitrosti znižati porabo vozil in posledično tudi škodljive izpuste. A za določeno skupino avtomobilov naj bi se to zdaj spremenilo.

Po poročanju britanskega časnika Daily Express naj bi namreč avstrijska vlada pripravila predlog, ki bi z uvedbo ukinil omenjeno omejitev za električna vozila. Ta bi lahko tako tudi v času povečane koncentracije škodljivih plinov vozila z nezmanjšano najvišjo hitrostjo, torej 130 kilometrov na uro, ukrep pa naj bi veljal na vseh 440 kilometrih avtoceste.

Vprašanje: kako ločiti med električnim in običajnim avtomobilom?

Celotna ideja se na prvi pogled zdi smiselna, saj električni avtomobili z večjo hitrostjo porabijo le več elektrike, s čimer pa neposredno ne vplivajo na okolje. Seveda se pojavi vprašanje, kako je elektrika proizvedena, dejstvo pa je, da tendenca k vedno večji uporabi obnovljivih virov energije pomeni, da bo tudi ta elektrika vedno bolj čista.

»Izjema za električne avtomobile na območju IG-L je prednost, ki jo želimo dati voznikom električnih avtomobilov v primerjavi z lastniki klasičnih avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem,« je dejala zvezna ministrica Elisabeth Köstinger, sicer velika zagovornica električne mobilnosti. Odločitev o novi izjemi sicer prihaja v času, ko se Avstrija srečuje z manjšim upadom zanimanja za električne avtomobile, ob tem pa se poraja tudi problem ločevanja stacionarnih radarjev med klasičnimi in električnimi avtomobili, vprašanje, s katerim se morajo po besedah Köstingerjeve še spoprijeti.

Preberite tudi