Vožnja po brezpotjih je za nekatere ljudi zabava, za druge nujno zlo. A prav slednji se po navadi z njo srečujejo vsak dan. Pri tem imamo v mislih tiste, ki živijo v nekoliko bolj odročnih krajih in se še posebej v zimskem obdobju vsakodnevno prebijajo po brezpotjih in snegu. V Sloveniji je takšnih posameznikov kar precej, zato bodo verjetno prav ti veseli novice, da je britanski Land Rover začel razvijati avtonomno tehnologijo za vožnjo po brezpotjih.
V projekt Cortex, kakor so ga poimenovali, je Land Rover vstopil skupaj s sestrsko znamko Jaguar, skupna vrednost, pri financiranju katere sodeluje tudi britanska vlada, pa naj bi znašala okoli 3,7 milijarde funtov oziroma 4,23 milijarde evrov. Pri tem ne gre le zgolj za izdelavo polavtonomnega avtomobila za vožnjo po brezpotjih, ampak je cilj izdelati tehnologijo, ki bo omogočala avtonomijo četrte in najvišje pete stopnje, pri kateri posredovanje voznika med vožnjo ni več predvideno.
Deloval bo v vseh razmerah
Celoten projekt bo temeljil na tako imenovani 5D-tehnologiji. Ta zajema pet ključnih oblik senzorjev: akustične senzorje, kamere, radarje in lidarje, zadolžene za zaznavanje svetlobe in razdalje do objektov. Sistem, pri razvoju katerega bo sodelovala ena izmed vodilnih univerz na področju raziskovanja radarjev in drugih senzorjev v Birminghamu, bo sposoben delovati tako v blatu kakor tudi dežju, megli in snegu.
»Pomembno je, da ustvarimo avtonomen avtomobil z enakimi sposobnostmi, ki jih kupci Jaguarjev in Land Roverjem pričakujejo že zdaj. Avtonomna vožnja je neizogibna prihodnost avtomobilskega sveta, k njihovemu razvoju pa nas žene želja, da ustvarimo avtomobile, ki bodo ponujali udobje, dobre sposobnosti in hkrati tudi varnost. Projekt Cortex nam daje priložnost, da delamo z nekaterimi odličnimi partnerji, ki nam bodo pomagali do tega, da bomo cilj kmalu uresničili,« je dejal Chris Holmes, vodja oddelka za razvoj avtonomnih vozil pri znamkah Jaguar in Land Rover.