Baterija, ki po šestih minutah polnjenja omogoča 320-kilometrski doseg

Toshiba naj bi razvila popolnoma novo baterijo, ki zaradi novih materialov omogoča do trikrat hitrejše polnjenje kot pri klasičnih litij-ionskih baterijah.

Baterija, ki po šestih minutah polnjenja omogoča 320-kilometrski doseg (foto: Toshiba) Toshiba
5. 10. 2017

Tokijska korporacija Toshiba, sicer eno vodilnih svetovnih podjetij na področju izdelave baterijskih sklopov za električne avtomobile, je objavila novico, da naj bi razvila baterijo, pri kateri je čas ponjenja občutno krajši. V zgolj šestih minutah naj bi bilo mogoče baterijo napolniti do te mere, da bi avtomobilu omogočila doseg do 320 kilometrov. S tem bi se občutno povečala uporabnost električnih avtomobilov na dolgih potovanjih, saj bi bil čas polnjenja primerljiv s tistim, ki ga potrebujemo za to, da napolnimo rezervoar za gorivo.

Nova baterija je nadgradnja baterije s tehnologijo SCiB, ki jo je Toshiba predstavila že leta 2008, glavna razlika med staro in novo baterijo pa je v prevodniku. Medtem ko klasične baterije uporabljajo tako imenovane grafitne anode (negativne elektrode), imajo nove baterije anode narejene iz veliko bolj prevodnega titan-niobijevega oksida. Ta material omogoča hitrejše polnjenje, hkrati pa je veliko bolj odporen na nalaganje litijevih spojin, s čimer naj bi bila življenjska doba baterij precej daljša.

Dolga življenjska doba baterij

Prvi testi so pokazali, da ima nova baterija ob enaki prostornini dvakrat večjo energijsko gostoto, njena zmogljivost pa se le počasi zmanjšuje – po 5.000 ciklih so zabeležili le 10-odstotni upad. Velikih težav naj ji zaradi dobre prevodnosti ne bi povzročale niti nizke temperature: če naj bi čas polnjenja baterije v običajnih razmerah trajal 6 minut, se pri temperaturi –10 °C poveča le za 4 minute in traja 10 minut.

Trenutno generacijo baterij že uporabljajo v avtomobilih, železniškem prometu, avtobusih, dvigalih in tako naprej, z novo generacijo pa si pri Toshibi obetajo, da se bodo možnosti uporabe le še povečale. Kljub temu z rezultati baterije še niso popolnoma zadovoljni, zato so v Tokiu že napovedali, da jo bodo do uradne predstavitve, ki jo načrtujejo v letu 2019, še nekoliko izboljšali.

Jure Šujica
Foto: Toshiba

Preberite tudi