Norveška poleg Nizozemske velja za državo, v kateri je zanimanje za električne in elektrificirane avtomobile med največjimi na svetu. Dober dokaz za to je dejstvo, da gre za državo, v kateri avtomobilski proizvajalci prodajo več odstotkov celotne proizvodnje svojih električnih vozil in počasi je prišlo do trenutka, ki smo ga bolj ali manj pričakovali vsi – prevlade električnih avtomobilov.
V letu 2020, ki ga je zazanamovala koronakriza in upad prodaje avtomobilov – hkrati pa po številnih državah še vedno velik porast prodaje električnih vozil, tudi v Sloveniji, zaradi česar je lani kar dvakrat prišlo do znižanja subvencij za nakup – je na Norveškem prodaja novih električnih avtomobilov prvič presegla prodajo avtomobilov z notranjim izgorevanjem. S tem je Norveška postala prva država na svetu, kjer je prodaja električnih vozil presegla prodajo klasičnih avtomobilov.
Prodaja že močno presegla tudi (priključne) hibride
Zanimive pa so ob tem prodajne statistike. Medtem, ko je bilo pred časom na Norveškem največ zanimanja za nakup električnih vozil znamke Tesla, se je na vrhu znašel trenutno najdražji električni avtomobil koncerna Volkswagen, Audi e-tron. Skupaj z e-tronom Sportback je bilo namreč na Norveškem prodanih kar 9.227 vozil. Na drugem mestu se je s 7.770 primerki znašla Tesla Model 3, tretji pa je bil Volkswagen ID.3 z le 16 prodanimi primerki manj kot Model 3, pa čeprav se je prodaja pričela šele septembra.
Celoletna prodaja novih vozil na Norvreškem je sicer leta 2020 znašala 141.412 vozil, izključno električnih pa je bilo med njimi 76.789 vozil ali 54,3 odstotka vozil. To je po drugi strani 10 odstotkov celotne letne prodaje električnih vozil v Evropi. Tem številkam pa na koncu lahko dodamo še prodajo priključnih hibridov. Slednja sicer že močno zaostaja za prodajo izključno električnih vozil, tekom celega leta pa je bilo prodanih 28.904 tovrstnih avtomobilov.