Poplavi električnih koles in proizvajalcev le-teh, ki nas je zajela v letošnjem letu, se je pridružilo še 'start-up' podjetje iz Švice, Düsenspeed. Podjetje je z razvojem koles pričelo leta 2016, letos pa so predstavili prve tri modele koles, ki so že na voljo kupcem, v prihodnjem letu pa načrtujejo predstavitev motornega plovila na električni pogon.
Model 1 – broadtracker, je kolo ki se s svojo podobo klanja dirkalnim motociklom iz 20. let prejšnjega stoletja. Teža ogrodja kolesa je zaradi uporabe različnih vlaken relativno majhna, zgolj 4 kilograme, skupna teža pa znaša med 22 in 31 kilogrami, odvisno od izbire motorja in baterij. Moč motorjev, ki so na razpolago znaša med 250 in 2,000 vatov, baterije pa imajo kapaciteto med 0.5 in 1.8 kilovatnih ur. Domet kolesa brez uporabe pedal znaša od 40 do 200 kilometrov.
Model 2, 'caffe racer' je nekoliko bolj športno naravnano električno kolo, ki navdih črpa v 'bobberjih' (predelanih 'chopperjih') iz obdobja po 2. svetovni vojni in 'roadsterjih' iz šestdesetih let, kakršni so največjo popularnost doživeli v Veliki Britaniji. Okvir je sicer s 5,5 kilogramov nekoliko težji, kot pri Modelu 1, a kolo zaradi bistveno močnejših baterij (do 4,5 kilovatnih ur) ob enaki motorni ponudbi omogoča nekoliko daljši doseg – do 250 kilometrov. Bolj kot to pa navdušuje končna hitrost, ki naj bi po tovarniških obljubah znašala kar 160 kilometrov na uro!
Tretje in morda najbolj konvencionalno oblikovano kolo v ponudbi podjetja Düsenspeed – a na pram konkurenci še vedno precej radikalno – je Model 3. Gre namreč za dokaj klasično polno vzmeteno gorsko/trial kolo. Opremljeno je s 500 vatnim motorjem in baterijami s kapaciteto med 0,5 in 1,2 kilovatnih ur, kar mu zagotavlja od 50 do 150 kilometrov avtonomije. Za razliko od Modela 1 in Modela 2, katerih proizvodnja bo omejena na 222 oziroma 164 primerkov, bo Model 3 ostal še naprej v prosti prodaji.
Jure Šujica
Foto: Düsenspeed