Volkswagen se je v zadnjih letih močno zavezal k razvoju e-mobilnosti, kar dokazuje z rastočo množico novih prototipov iz družine I.D., ki se veča skoraj vsakih nekaj mesecev in s tega vidika postaja bolj priljubljena. Tako zdaj vanjo spadajo prototipi, ki ne bodo nikoli ugledali luči proizvodnje, dirkalniki (ali bolje rečeno dirkalnik I.D. R), medtem ko se večina pripravlja na serijsko proizvodnjo. Mednje spada ID.3 Med razvojem smo mu večinoma rekli I.D. Neo, a je videti, da bodo serijski IDji izgubili opisna imena (Neo, Crozz ...) in dobili vsaj pri nekaterih številska imena. ID.3 bo na ceste zapeljal jeseni, v SLoveniji ga bo moč naročiti čez mesec ali dva, prve dobave pa bodo verjento v začetku leta 2020.
ID.3 bo tudi prvi član družine I.D., ki bo šel na ulice, in pri Volkswagnu si tako želijo, da bi postal uspešen, da se (domnevno) že pripravlja na prodajo z izgubo. Po poročanju avtomobilskega portala Auto Motor und Sport se Volkswagen pripravlja na prodajo Nea (vsaj na začetku) z izgubo okoli 3.000 evrov. Razlog je seveda draga tehnologija in na začetku dokaj nizka prodaja (v primerjevi s klasičnimi avtomobili), sčasoma pa naj bi se razmere uredile in postavile tja, kjer morajo biti, a vendarle bi se lahko zgodilo, da pravega dobička pred letom 2025 še ne bo - kar pa je še vedno znotraj življenjskega cikla vozila.
Nikakor ni prvi ali edini
ID.3 pa kljub temu ne bo poceni. Električni avto, za katerega je pričakovati, da bo predstavljen na frankfurtskem avtomobilskem salonu v septembru, bo sprva na voljo z baterijskim sklopom kapacitete 62 kilovatnih ur in 450-kilometrskim dosegom. Cena takšne različice naj bi se sicer gibala okoli 35.000 evrov. Nekoliko pozneje naj bi bila sicer tudi nekoliko cenejša izvedba (s ceno 29.000 evrov), ki pa bo z baterijskim sklopom kapacitete 48 kilovatnih ur ponujala nekoliko manj avtonomije. No, pri nas bi to pomenilo (po odšteti subvenciji) 27.500 oziroma 21.500 evrov, kar je zelo ugodno. A kakšne bodo uredne cene pri nas, bomo izvedeli čez mesec ali dva.
Sicer pa ID.3 še zdaleč ne bi bil edini avtomobil v zgodovini, ki bi ga proizvajalci prodajali z izgubo. Med najbolj znanimi primeri sta tako Ford Focus RS prve generacije in Audi A2, pri katerih so bili stroški razvoja in proizvodnje (Focusa so sestavljali ročno) previsoki, da bi jih lahko pokrili s prodajo omenjenih vozil. Podbno je veljalo za prve hibride, pa za avtomobile z gorivnimi celicami in še in še (vprašanje je tudi, koliko ostaih proivajalcev razen Tesle, za katero je jasno, da prodaja z izgubo, počne podobno). Skratka, tudi če novica drži, ID.3 ne bo zaradi tega nič manj zanimiv, Volkswagnu pa se vse skupaj finančno (pa čeprav bodo prodali nekaj deset tisoč ali sto tisoč vozil) tudi ne bo pretirano poznalo, marketinški učinek takšne poteze pa bi bil večji od morebite izgube pri prodaji posameznega modela.
Poleg tega je treba upoštevati, da je treba dobiček ali izgubo modela računati skozi celotno življenjsko obdobje modela, ne pa le po prodaji v prvih letih, saj se stroški razvoja (ki so pri takšnem avtomobilu izjemno visoki) amortizorajo skozi celotno življenjsko dobo modela in ne le v prvih letih prodaje.